جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

به گزارش همشهری، جوایز امی که مهم‌ترین جایزه تلویزیونی در آمریکا و معادل جایزه معتبر اسکار است، هر سال از برترین‌های تلویزیون در بخش‌های مختلف تقدیر می‌کند.

سینما

امسال وسترن علمي خيالي وست‌ورلد ساخته جاناتان نولان و ليسا جوي در بخش مجموعه‌هاي تلويزيوني با 22نامزدي پيشتاز شد. هر اپيزود اين سريال به‌طور ميانگين 12ميليون بيننده داشته كه بيشترين تعداد تماشاگر در تاريخ شبكه HBO است. موفقيت خيره‌كننده فصل اول وست‌ورلد باعث شد توليد فصل دوم آن در دستور كار قرار بگيرد. هر چند هنوز زمان پخش مشخص نشده است.

در بخش برنامه‌هاي تلويزيوني، فصل تازه برنامه قديمي زنده شنبه‌شب يا «ستردي نايت لايو» به لطف حضور الك بالدوين در نقش دونالد ترامپ و مليسا مكارتي در نقش‌ شان اسپايسر بسيار مورد توجه قرار گرفت و در 22رشته نامزد شد. سريال كوتاه «دشمني» از شبكه FX كه در 18رشته بخت بردن جوايز امي را دارد، درباره دعواي پشت صحنه 2ستاره بزرگ سينما يعني جون كرافورد و بت ديويس با بازي سوزان ساراندون و جسيكا لانگ است؛ ستاره‌هايي كه نامزد دريافت جايزه شده‌اند.

ديگر سريال موفق اين دوره جوايز امي «چيزهاي عجيب» از شبكه نتفليكس است كه آن هم در 18رشته نامزد دريافت جايزه شده است. نامزد شدن «ويپ» از HBO در 17رشته و «دروغ‌هاي كوچك بزرگ» و «فارگو» هر كدام در 16رشته از ديگر نكته‌هاي مهم مهم‌ترين جوايز تلويزيوني امسال است. شبكه HBO در 110رشته نامزد جوايز امي شده و نتفليكس با 91و NBC با 60نامزدي پس از آن قرار گرفته‌اند.

از جمله سرشناس‌ترين ستاره‌هايي كه امسال بخت بردن جايزه امي دارند مي‌توان به رابرت دنيرو براي بازي در «ساحر دروغ‌ها»، جفري راش براي بازي در «نابغه»، بنديكت كامبربچ براي بازي در «شرلوك: كارآگاه دروغگو»، آنتوني هاپكينز براي بازي در «وست‌ورلد» و نيكول كيدمن براي بازي در «دروغ‌هاي كوچك بزرگ» اشاره كرد.

مراسم اهداي جوايز امي 27شهريور به وقت ايران با اجراي استفن كولبر در مايكروسافت تيه‌تر لس‌آنجلس برگزار و زنده از شبكه CBS پخش مي‌شود. مجري تلويزيون و كمدين، اجراي مراسم جوايز امي را به‌عهده دارد. سال گذشته فصل ششم «بازي تاج و تخت» در 23رشته نامزد و در 12رشته برنده جوايز امي شد.

کد خبر 376135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha