همشهری‌آنلاین: یک سند دیپلماتیک قطری از حمایت دو کشور عربستان و امارات از چهره‌های برجسته دو گروه تروریستی القاعده و داعش در یمن پرده برداشت.

 این سند دیپلماتیک که از سفارت قطر در واشنگتن در تاریخ ۲۶ اکتبر (آبان) برای محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر ارسال شده حمایت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی را از برخی چهره‌های برجسته شاخه القاعده در یمن فاش كرد.

در سند مذکور به نقل از معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم آمده است، محمد بن سلمان و محمد بن زاید با دو یمنی به نام‌های علی ابکر الحسن و عبدالله فیصل الاهدل، دو تن از چهره‌هایی که به دلیل ارتباطات جدی‌شان با گروه تروریستی القاعده نامشان در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارد، در ارتباط دائم بوده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، در این سند اطلاعاتی جزئی و دقیق از فعالیت‌های این دو چهره در القاعده و نیز حمایت مالی مستقیم خالد بن علی بن عبدالله الحمیدان، رئیس مرکز اطلاعات عربستان از علی ابکر براي خرید مهمات و توزیع آنها در میان داعشی‌ها آمده‌است.

در سند یاد شده معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا ضمن اشاره به نارضایتی کشورش از گسترش دایره نفوذ القاعده در یمن و کشورهای همسایه آن، ابراز نگرانی کرد که محمد بن سلمان دست به اقدام‌هايی با همکاری القاعده و گروه‌های افراطی دیگر بدون هماهنگی با واشنگتن بزند.

کد خبر 375986

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha