چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان حیات وحش هشدار دادند که ششمین انقراض زمین در حال رخ دادن است.

ششمین انقراض زمین در حال رخ دادن است

به گزارش ایسنا، نابودی زیست شناختی حیات وحش در دهه‌های اخیر به این معنی است که ششمین انقراض زمین در حال انجام است و روند آن نسبت به آنچه در گذشته پیش‌بینی شده بود، شدیدتر است.

کارشناسان مکزیکی در بررسی گونه‌های معمول و نایاب دریافتند میلیاردها جمعیت منطقه‌ای و بومی از بین رفته‌اند. به گفته آنان افزایش جمعیت انسانی و مصرف بیش از حد، عامل این بحران است. آنها همچنین هشدار دادند که این وضعیت بقای تمدن بشری را تهدید می‌کند.

پیش از این در مطالعات انجام گرفته مشخص شده بود گونه‌های جانوری به طور چشمگیر با سرعتی بیش از میلیون‌ها سال قبل در حال انقراض هستند و حتی این انقراض‌ها با توجه به تاثیر از دست رفتن تدریجی تنوع زیستی نسبتا نادر بوده‌اند.

به نوشته روزنامه گاردین، این کارشناسان دریافته‌اند یک سوم از این هزاران گونه‌ای که جمعیت‌ قابل توجهی از آنها از بین رفته در حال حاضر حتی جزو گونه‌های در معرض تهدید هم قرار ندارند و همچنین تا ۵۰ درصد از تمامی گونه‌های جانوری منفرد در دهه‌های اخیر از بین رفته‌اند.

جمعیت میلیاردی پستانداران، پرندگان، خزندگان و دوزیستان در تمامی سیاره زمین از بین رفته‌اند. همچنین میلیاردها حیوان به دلیل کوچک‌تر شدن زیستگاه‌هایشان نابود شده‌اند.

کد خبر 375975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha