سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

یک روز پس از گمانه‌زنی برخی رسانه‌ها مبنی بر جایگزینی معاون فرهنگی با وزیر ارشاد در دولت دوازدهم، سیدعباس صالحی بر احتمال باقی ماندن رئیس خود روی صندلی وزارت تأکید کرد.

ارشاد

به گزارش همشهري، كمتر از يك‌ماه تا پايان فعاليت دولت يازدهم باقي مانده و اين روزها حرف و حديث درباره چهره‌هاي حاضر در كابينه آينده به اوج رسيده است. يكي از جذاب‌ترين چهره‌هايي كه سرنوشت او در هاله‌اي از ابهام قرار گرفته، سيدرضا صالحي‌اميري است؛ وزيري كه كمتر از 9‌ماه پيش سوار قطار دولت تدبير و اميد و جايگزين علي جنتي شد. هر چند به‌نظر مي‌رسد رئيس‌جمهور از عملكرد دومين وزير ارشاد دولت خود راضي است اما برخي هم معتقدند ماموريت صالحي‌اميري تا نيمه‌هاي مرداد ادامه مي‌يابد.

جدي‌ترين گزينه در اين ميان شايد معاون فرهنگي وزير ارشاد باشد كه به عقيده كارشناسان در 4سال گذشته چهره‌اي معتدل از خود نشان داده و حوزه كتاب و نشر را با كمترين تنش‌ها مديريت كرده است. صالحي كه در نام و سيادت همسان وزير ارشاد است، در دوران‌گذار وزارتخانه از جنتي به صالحي‌اميري مديريت را برعهده داشت و البته خيلي زود با رأي اعتماد مجلس به وزير جديد به جايگاه اصلي خود بازگشت.

او كه در ميان نمايندگان مجلس هم چهره‌اي خوشنام است، روز گذشته درباره سرنوشت احتمالي خود و وزير ارشاد به ايسنا گفت: «گويا آقاي روحاني با وزيراني كه قصد ادامه همكاري با آنان را دارد جلسه‌هاي خصوصي داشته و با كساني كه قصد ادامه همكاري ندارد، اين جلسه‌ها برگزار نشده است. اين جلسه خصوصي در روزهاي اخير با دكتر صالحي‌اميري، وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي هم برپا شده است.» به اين ترتيب، صالحي نمي‌تواند بر دوران مديريت 25روزه خود بر وزارت ارشاد بيفزايد؛ 16مهر روز خداحافظي جنتي تا 11آبان 95و رأي اعتماد مجلس به صالحي‌اميري.

کد خبر 375923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha