نیلوفر نیک‌بنیاد: خیلی‌ها «حمیدرضا شاه‌آبادی» را با داستان‌ها، نمایش‌نامه‌ها و سایر آثار تاریخی و معمایی‌اش می‌شناسند. کلاغ کاغذی هم که دلش لک می‌زند برای این مدل داستان‌ها، کاغذ و قلمش را برداشت و سراغ او رفت تا خبری از کارهای جدیدش بگیرد.

دوچرخه شماره ۸۸۳

آخرين كتاب حميدرضا شاه‌آبادي «هيچ‌كس جرئتش را ندارد» داستاني معمايي و پرماجرا دارد كه با جنگ گره خورده است. اتفاق‌هاي اين رمان در يك روستا و در حدود سال 1359 مي‌گذرد. اين كتاب را كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منتشر كرده است.

شاه‌آبادي به‌تازگي رماني به اسم «كتاب مردگان» را تمام كرده و براي انتشار به نشر افق سپرده است. داستان اين كتاب در دوره‌ي قاجار مي‌گذرد و به ادبيات وحشت نزديك است. «كتاب مردگان»، موضوع آگاهي را كه يك موضوع فلسفي است، در فضايي وهم‌انگيز براي نوجوانان مطرح مي‌كند.

حميدرضا شاه‌آبادي فكر مي‌كند كه نوجوان‌ها از فضاي دلهره‌آور و در عين حال طنز اين كتاب خوششان مي‌آيد؛ به‌خاطر همين در حال حاضر مشغول نوشتن جلد دوم و سوم همين كتاب است.

وقتي كلاغ كاغذي از آخرين كتاب‌هايي كه آقاي نويسنده خوانده، سؤال كرد، فهميد كه او از ميان نويسندگان غير ايراني، آثار «ديويد آلموند» را بيش‌تر دوست دارد. آخرين كتابي كه از آلموند خوانده، «گل» با ترجمه‌ي «شهلا انتظاريان» بوده و به‌تازگي هم كتاب «بندبازان» را تهيه كرده كه بخواند.

او كتاب «گل» را به‌خاطر اين مي‌پسندد كه بيش‌تر ويژگي‌هاي آثار آلموند را در خودش دارد و در كنار ايجاد فضايي جذاب، محتواي جذابي را هم مطرح مي‌كند.

از نظر حميدرضا شاه‌آبادي، نوجواني دوره‌ي عجيبي است. تفكر آدم در اين سن، فلسفي است و مدام به خودش، دنيا و آينده فكر مي‌كند. او مي‌گويد: «دوره‌ي تقويمي نوجواني شايد يك روز تمام شود، اما اصل آن مي‌تواند تا بعد از 40، 50سالگي هم ادامه داشته باشد. من هم تا سال‌هاي سال نوجوان بودم، اما اين روزها حس مي‌كنم كم‌كم دارم از نوجواني فاصله مي‌گيرم و بالغ مي‌شوم!»

کد خبر 375870

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha