همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آزاد سازی کامل شهر موصل را به ارتش و ملت عراق تبریک گفت.

به گزارش وزارت دفاع، سردارسرتیپ پاسدار حسین دهقان در پیام های جداگانه ای پیروزی ارتش و نیروهای مردمی عراق در آزاد سازی کامل شهرموصل را به وزیر دفاع و فرمانده حشد الشعبی این کشور تبریک گفت.

بر پایه این گزارش در پیام وزیر دفاع خطاب به «هادی العامری» فرمانده محترم نیروهای بسیج مردمی عراق آمده است: خبرمسرت بخش و افتخارآمیز آزادی کامل شهرتاریخی موصل ازدستان پلید گروه تروریستی داعش، قلوب همه دوستداران و حامیان ثبات، آرامش و امنیت در عراق به ویژه ملت، دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را شاد کرد.

دهقان در ادامه می افزاید: اینجانب با تبریک این موفقیت بزرگ به جنابعالی، فرماندهان، رزمندگان و مجاهدین سلحشور حشد الشعبی معتقدم زنجیره ی پیروزی های اخیر درعراق که با تشکیل نیروهای حشد الشعبی روند جدی تری به خود گرفت، جز با اخلاص، رشادت و ایثار رزمندگان جان برکف این نیروی اصیل و مردمی، تحت راهبری حکیمانه مرجعیت عالی شیعه و فرماندهان شجاع آن کشور تحقق نمی یافت.

در ادامه پیام وزیر دفاع آمده است: با آرزوی توفیق روزافزون برای جنابعالی و رزمندگان سلحشور حشد الشعبی، امیدوارم در دوران پسا داعش نیز با حفظ روحیه جهادی و وحدت و انسجام همه نیروهای مسلح و مردمی در عراق شاهد امنیت پایدار و رشد و بالندگی کشور دوست و برادر عراق در همه عرصه ها باشیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنین در پیام جداگانه دیگری خطاب به سرلشکر عرفان محمود عبدالغفور عبدالله الحیالی وزیر محترم دفاع جمهوری عراق آورده است: با اهداء گرم ترین سلام‌ها و درودها؛ مایلم صمیمانه ترین تبریکات خود و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به جناب عالی، دولت، ملت و نیروهای مسلح کشور دوست و برادر عراق به مناسبت آزاد سازی شهر تاریخی موصل از سیطره تروریسم و پایان عمر خلافت خود خوانده داعش عرض نمایم.

سردار دهقان در ادامه می افزاید: اعتقاد راسخ دارم فروپاشی و اضمحلال تروریسم جز با اراده واقعی و همگانی دولت ها و تشکیل جبهه متحد علیه تروریسم امکان پذیر نخواهد بود.

وی گفت:‌ این پیروزی بزرگ که منجر به خنثی شدن توطئه های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در عراق شده است، انشاء الله منجر به شکست کامل استراتژی جنگ نیابتی نظام سلطه در منطقه گردد.

دهقان اظهارداشت: فرصت را مغتنم شمرده، ضمن اعلام آمادگی کامل جهت تقویت و توسعه همکاری های دفاعی، نظامی و امنیتی میان دو کشور، سلامتی و موفقیت روز افزون جناب عالی را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

کد خبر 375652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha