جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مذاکرات صلح قبرس برای اتحاد دو بخش این جزیره پس از ماه‌ها تلاش و میانجی‌گری سازمان ملل بدون نتیجه پایان یافت.

مذاکرات صلح قبرس بدون نتیجه پایان یافت

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: من بسیار متاسف هستم که به شما بگویم با وجود تعهد قوی وحضور تمام طرف‌ها، مذاکرات صلح قبرس بدون توافق به پایان رسید.

پایان نشست قبرس بدون هیچ نتیجه‌ای، روند تلاش‌های بین آلمللی بیش از دو سال گذشته برای اتحاد قبرس را به بن بست رساند.

گودرش روز پنج‌شنبه برای فشار آوردن بر رهبران دو منطقه قبرس ترک نشین و یونانی نشین برای دستیابی به توافق، شخصا وارد مذاکرات شد. مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز از هر دو طرف خواسته بود که این فرصت تاریخی را از دست ندهند.

این مذاکرات که در سوئیس برگزار می‌شد بر اساس اعلام سازمان ملل بهترین فرصت برای هر دو طرف جهت دستیابی به توافق نهایی بود. یکی از موارد اصلی اختلاف میان دو طرف خروج کامل سربازان ترکیه از این جزیره بود که این پیشنهاد قبرس یونانی‌نشین با مخالفت ترکیه و قبرس ترک‌نشین مواجه شد.

گوترش گفت:‌ متاسفانه این مذاکرات شکست خورد درحالی که توافق امکان‌ناپذیر بود. این نشست بدون راه حلی پایان یافت. البته پایان نشست به این معنا نیست که دیگر نمی‌توان مذاکرات و یا ابتکارهایی برای حل بحران قبرس آغاز کرد.

 

کد خبر 375383

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha