همشهری آنلاین: بانک هویت ژنتیک، امسال در تمام استان‌های کشور و نمونه گیری از گروه‌های متهمان تعیین شده اجرایی می‌شود.

زنتیک

 رئيس بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران وابسته به سازمان پزشکی قانونی کشور  به ايرنا گفت: این طرح، ابتدا به شکل پایلوت (آزمایشی )در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، فارس و خوزستان به اجرا درآمد.

 رضا رئوفیان با تشریح شیوه ذخیره سازی نمونه‌ها در بانک و رفع نواقص و کاستی‌های کار در مرحله پایلوت تصریح کرد: با آموزش کارشناسان و تعامل بسیار مناسب با سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در سالجاری در استان تهران عملکرد بسیار خوبی داشتیم و موفق به اخذ نمونه از گروه‌های هدف شدیم که امیدواریم این روند در سراسر کشور نیز تکرار شود.

وی افزود: پس از اجرای مرحله پایلوت و رفع نواقص و اصلاح فرآیندها فاز اجرایی بعدی در تهران انجام شد و کار با نتیجه 98 درصدی در تهران بدون هیچ مشکل و ایرادی انجام شد.

رئیس بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران با اشاره به این موفقیت اظهار امیدواری کرد طرح در مرحله کشور نیز به نحو شایسته، بدون مشکل و مطابق اهداف تعیین شده انجام شود.

رئوفیان همچنین از دو برنامه دیگر بانک اطلاعات هویت ژنتیک خبر داد و اظهار کرد: بانک ژنتیک دست اندرکار دسته‌بندی اطلاعات موجود در آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی است تا از این اطلاعات نیز موارد کاربردی استحصال و در پایگاه داده بانک ژنتیک وارد شود.

کد خبر 375381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha