همشهری آنلاین: دبیرکل راپمی با بیان این که امروز شاید یک بطری آب گران‌تر از یک بشکه نفت باشد، گفت: حل مسئله گرد و غبار نیازمند همکاری جهانی است.

آب از نفت ارزشمندتر است

به گزارش مهر، دبیرکل کنوانسیون منطقه‌ای حفاظت از محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان راپمی در کنفرانس بین‌المللی گرد و غبار تهران با بیان این که من فرزند بیابانم، گفت: حل مسئله گرد و غبار نیازمند همکاری جهانی است.

عبدالرحمان العوضی تاکید کرد: بر اساس آیات قرآنی، خداوند همه چیز را از آب آفریده است. اکنون با تغییر اقلیم روبرو هستیم و این مسئله در بالاترین سطح ملموس است. مسئله آب یکی از مسائل موثر در زندگی سالم و توسعه است و حتی شاید مهم‌ترین مسئله باشد که امید است این کنفرانس بتواند نتایج خوبی در حفظ ذخایر آبی برای نسل‌های آینده داشته باشد.

وی افزود: اگر سازمان ملل پیشتیان این مسئله باشد و حرکتی جهانی انجام دهد آب به مثابه یک سرمایه بین‌المللی حفظ خواهد شد.

اکنون بر سر نفت و قیمت آب شاهد درگیری هستیم در حالی که شاید یک بطری آب گران‌تر از یک بشکه نفت تمام شود. وقت آن گذشته که درباره مصرف آب صحبت کنیم. باید دید چگونه می‌توان آب را حفظ کرد.

عبدالرحمان العوضی ادامه داد: بشر هزاران سال در خاورمیانه زندگی کرده اما باید نعمت آب را که نعمتی مهم و حیاب بخش است شکرگزار باشیم.

وی در پایان با بیان این که امروز بحران آب چالش پیش روی همه ما است، گفت: این چیزی است که مردم جهان خیلی به آن اهمیت می‌دهند و آب در طول تاریخ همیشه مسئله مهمی بوده است.

کد خبر 375082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha