دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

فیلم سینمایی «فروشنده» در شرایطی به‌عنوان یکی از فیلم‌های برتر سال ۲۰۱۷ از سوی سایت معتبر متاکریتیک برگزیده شده که تازه‌ترین تجربه کارگردانی اصغر فرهادی مورد توجه شرکت‌های سینمایی سراسر دنیا قرار گرفته است.

سینما

به گزارش همشهري، پس از آنكه صندوق سينمايي شوراي اروپا پشتيباني مالي خود را از پروژه فعلا بدون نام فيلمساز ايراني برنده اسكار اعلام كرد، خبر رسيد يكي از معتبرترين شركت‌هاي سينمايي ايتاليا حدود 45روز پيش از كليد خوردن فيلم فرهادي از برنامه خود براي مشاركت در توليد و در اختيار گرفتن حق پخش آن رونمايي كرده است. اين خبر در مراسم سي‌امين سالگرد آغاز فعاليت شركت لاكي رد در شهر رم اعلام شد و مورد استقبال قرار گرفت.

تريلر خانوادگي فرهادي يك پروژه اسپانيولي‌زبان با مشاركت طرف‌هاي اسپانيايي، ايتاليايي و فرانسوي است و چند شبكه تلويزيوني در فرانسه هم سهمي از تأمين هزينه 12تا 13ميليون يورويي آن را بر عهده گرفته‌اند. حضور چهره‌هايي چون پنه‌لوپه كروز و خاوير باردم از اسپانيا و ريكاردو دارين از آرژانتين چهره يك پروژه كاملا بين‌المللي به فيلم تازه فرهادي بخشيده و هر چند هنوز جزئيات داستان لو نرفته اما انتظار مي‌رود توليد و نمايشي بسيار پرخبر داشته باشد.

فروشنده كه سال‌جاري ميلادي را با بردن اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان آغاز كرد، جزو فيلم‌هاي مهم 2017در اروپاست. سايت متاكريتيك براساس يادداشت‌ها و نقدهاي 15منتقد به اين فيلم امتياز 85 از 100داده تا در رده چهارم برترين فيلم‌هاي سال قرار بگيرد. نخستين نمايش جهاني فروشنده بهار سال گذشته در جشنواره معتبر كن بود و هيأت داوران با اهداي 2جايزه بهترين فيلمنامه و بهترين بازيگر مرد از آن تقدير كرد.

فيلم‌هايي كه در سايت متاكريتيك بالاتر از فروشنده فرهادي قرار گرفته‌اند عبارتند از «به او مورگان مي‌گفتيم» به كارگرداني كسپر كالين با امتياز ۹۰، «راننده كودك» به كارگرداني ادگار رايت و كمدي عاشقانه «بيمار بزرگ» ساخته مايكل شووالتر با امتياز مشترك ۸۶. ضمن اينكه «دانش‌آموختگي» كريستيان مونجيو، انيميشن «زندگي من به‌عنوان يك كدوسبز»، «شادترين روز زندگي اولي ماكي» جوهو كوزمانن، «خريدار شخصي» اوليويه آساياس و... پايين‌تر از فروشنده ايستاده‌اند.

کد خبر 375029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha