همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت بهداشت نسبت به مطالب مطرح شده درباره انتشار اسنادی مربوط به تخلف سازمان غذا و دارو واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت بهداشت

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ادعای انتشار اسنادی مبنی بر تخلفات سازمان غذا و دارو و لغو نشست خبری که قرار بود امروز با این عنوان برگزار شود، گفت: استنباط ما این است که یک کار کارشناسی که حاوی مسائل سیاستگذاری است، انجام شده، که اگر اینگونه باشد برای تبادل نظر آماده هستیم.

وی افزود: گاهی اوقات ممکن است اشخاص یا گروه‌هایی اعلام کنند که ما تخلفاتی را کشف کرده‌ایم که رسیدگی به این موضوع مسیر قانونی خودش را دارد و اعلام بدون بررسی آن ممکن است اتهامی باشد که آبرو و حیثیت یک مرجع یا شخص را ببرد. بنابراین نباید اتهام را اول منتشر کرد تا بعدا ثابت شود که این اتفاق نیفتاده است و آبروی شخص یا اشخاصی در این میان ریخته شود.

حریرچی ادامه داد: البته فارغ از نشست امروز، با توجه به بحث تعیین کابینه دولت دوازدهم ممکن است جهت‌گیری‌های سیاسی برای تاثیرگذاری در این جریان اتفاق بیفتد. اینکه گفته می‌شود دکتر نادران و دکتر توکلی در این باره با وزیر صحبت کرده‌اند ممکن است انجام شده باشد. درهر حال ما با هر کسی که نظرات کارشناسی داشته باشد آماده مذاکره هستیم.

وی درباره ساخت شهرک‌های سلامت گفت: در حال حاضر در توسعه بخش‌های بهداشتی و درمانی باید تولید مقرون به صرفه را مورد توجه قرار داد.

  • حرکت ایران به سمت ساخت مگاهاسپیتال‌ها

وی افزود: باید توجه کرد که اخیرا دنیا به سمت ساخت بیمارستان‌های مگاهاسپیتال رفته است، یعنی بیمارستان‌هایی که شبیه به مجتمع ساخته می‌شوند و به طور کلی 1800 تا 2500 تخت دارند که این تخت‌ها در پنج یا شش بلوک مستقر شده‌اند. همچنین درمانگاه‌های این بیمارستان‌ها در مناطق مختلف شهر قرار گرفته تا دسترسی راحت‌تر باشد. ما نیز در کشور به سمت ساخت این نوع بیمارستان‌ها حرکت می‌کنیم.

حریرچی ادامه داد: حال شهرک‌های سلامت هم در همین راستا هستند. البته فعلا سیاست ما این است که بیمارستان‌های مگا را با کمک مشارکت بخش غیردولتی بسازیم که بعضا مجوزهای آن داده شده است. در عین حال ساخت شهرک سلامت با بخش خصوصی است که مجوزهایش را وزارت بهداشت می‌دهد.

  • گرمای هوای اهواز و تمهیدات وزارت بهداشت

حریرچی در پاسخ به سوال دیگر درباره تمهیدات وزارت بهداشت برای مردم اهواز با توجه به گرمای شدید هوا گفت: پیش بینی شده تا آموزش‌های لازم به افراد این منطقه داده شود؛ مثلا به آنها بگوییم که در چه ساعاتی از منزل خارج شوند یا اینکه افراد در معرض، خطر چه کسانی هستند و همچنین توصیه‌هایی را هم برای مدارس و سازمان‌ها ارائه داده‌ایم. در عین حال آمادگی لازم از نظر تعداد کافی پزشک و پرستار برای رسیدگی به مردم وجود دارد.

وی افزود: ما در سال‌های گذشته هم با این پدیده مواجه بودیم و در عین حال باید توجه کرد که میزان مراجعات مردم این مناطق به بیمارستان‌ها افزایش شدیدی هم نداشته است.

  • برگزاری انتخابات نظام پزشکی به صورت الکترونیکی

حریرچی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتخابات نظام پزشکی گفت: در دوره‌های گذشته مشارکت پزشکان در انتخابات نظام پزشکی به ویژه در شهرهای بزرگ بالا نبوده است. به عنوان مثال میزان مشارکت در تهران در سال‌های اخیر 12 درصد بوده است.

وی افزود: در عین حال برای انتخابات تمهیداتی سنجیده شده که به صورت الکترونیکی برگزار شود که این انتخابات در سی‌ام تیرماه برگزار می‌شود و امیدواریم افراد شاخص پزشکی در آن حضور یابند.

وی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر تبلیغات زودهنگام ثبت نام کنندگان گفت: هیات نظارت بر چنین تخلفاتی نظارت می‌کند و این هیات متشکل از سه نماینده مجلس، یک نفر از وزارت کشور، دو نفر از وزارت بهداشت و یک نفر از قوه قضاییه است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک احتمال بروز تقلب و تخلف را افزایش نمی‌دهد؟ گفت: با الکترونیکی شدن انتخابات امکان تقلب و تخلف بسیار کاهش می‌یابد و با سیستم نظارتی که برای آن قرار داده‌ایم، مطمئنیم که شرایط انتخابات این دوره نسبت به دوره‌های قبل بسیار بهتر خواهد بود و اقدامات لازم را برای پیشگیری از تخلفات انجام داده‌ایم.

کد خبر 375004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha