کریم اعظمی: تلاش کمیته انتقالی برای انتخاب سرمربی جدید هنوز نتیجه نداده و فوتبال ایران در تقابل با پاسخ منفی گزینه‌های موردنظر، بحران جدیدی را تجربه می‌کند.

در این میان نایب رئیس فدراسیون فوتبال پیشنهاد داده که لوکا بوناچیچ، سرمربی کروات سپاهان روی نیمکت تیم‌ملی بنشیند.

رضا افتخاری می‌گوید: «در شرایط فعلی بوناچیچ یک گزینه مناسب و معقول برای تیم ملی است و امیدوارم کمیته انتقالی این پیشنهاد را مورد بررسی قرار دهد.»

افتخاری: شاید لوکا قبول کند

 افتخاری در خصوص پیشنهادش به همشهری‌ گفت: «وقتی بحث انتخاب سرمربی جدید به میان آمد، در این فکر بودم که چنین پیشنهادی را ارائه بدهم ولی به خودم گفتم که بهتر است آقایان تحقیقات بیشتری انجام دهند و مانعی برای اهداف آنها وجود نداشته باشد، به همین دلیل مدتی صبر کردم.»

 نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال افزود: «آقایان تلاش خود را برای انتخاب سرمربی جدید انجام دادند ولی متأسفانه هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌اند. در این شرایط استفاده از بوناچیچ را پیشنهاد دادم تا شاید مشکلات کمتر شود. به نظر من او گزینه مناسبی است برای اینکه در این شرایط، هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد.»

افتخاری در پاسخ به این سئوال که فکر نمی‌کنید، مربی‌ای چون بوناچیچ حاضر نشود به عنوان سرمربی موقت، هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد، گفت: «این موضوع از طرف مسئولان باید با لوکا در میان گذاشته شود، چون این احتمال هم وجود دارد که رئیس جدید فدراسیون دنبال یک مربی دیگر برود. سرمربیگری تیم ملی شغل کم‌اهمیتی نیست و شاید لوکا این پست را قبول کند، در ضمن او نان و نمک این فوتبال را خورده و از این مربی توقع داریم که با فوتبال ایران همکاری کند.»

 وی صحبت‌های خود را این‌گونه به پایان رساند: «بحث استفاده از بوناچیچ را با آقای غفاری مطرح کردم و به احتمال فراوان این موضوع را به آقای صفایی‌فراهانی هم خواهم گفت. تا آغاز رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی، فرصت زیادی باقی نمانده و آقایان با انتخاب لوکا می‌توانند به تحقیقات خود در مورد انتخاب سرمربی ادامه دهند.»

 افتخاری با خوش‌بینی بیش از حد در این مورد حرف می‌زند چون لوکا به هیچ عنوان حاضر نخواهد شد تا به عنوان سرمربی موقت در تیم ملی کار کند، آن هم در شرایطی که او وضعیت بسیار خوبی در سپاهان دارد و بارها گفته که مربیگری در تیم‌های باشگاهی را بیشتر دوست دارد.»

ساکت: لوکا را به تیم‌ملی نمی‌دهیم

 افتخاری در شرایطی بحث استفاده از بوناچیچ را مطرح کرده که این مربی تا آخر فصل با سپاهان قرارداد دارد.

لوکا بهترین نتایج ممکن را در این تیم اصفهانی گرفته و طبیعی است که مسئولان سپاهان در این موقعیت حساس، حاضر به از دست دادن این مربی کروات نباشند. محمدرضا ساکت مدیرعامل این باشگاه می‌گوید: «ما همکاری خوبی با بوناچیچ داریم و از عملکرد این مربی راضی هستیم، دلیلی برای قطع همکاری وجود ندارد و باشگاه سپاهان با جدایی لوکا موافقت نخواهد کرد.» گفتنی است که مدتی پیش هم بحث حضور لوکا در تیم‌ملی مطرح شد ولی جدا از ساکت، اعضای هیأت‌مدیره هم تحت هیچ شرایطی حاضر به از دست دادن بوناچیچ نیستند.»

 بوناچیچ: فشار روی سرمربی تیم ملی زیاد است

 لوکا که با به دست آوردن دو قهرمانی جام حذفی ایران و نایب‌قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا، عملکرد درخشانی در سپاهان داشته، در خصوص شایعه حضورش در تیم‌ملی می‌گوید: «در حال حاضر با باشگاه سپاهان قرارداد دارم و از اینکه در این تیم مربیگری می‌کنم، خوشحالم. هر چند مربیگری در تیم‌ملی ایران، افتخار بزرگی است ولی من ترجیح می‌دهم که در تیم باشگاهی کار کنم.»

بوناچیچ معتقد است که فضای لازم برای کار کردن در تیم ملی ایران وجود ندارد: «همیشه فشار زیادی روی سرمربی تیم‌ملی بوده که این فشارها با امکاناتی که در اختیار مربیان قرار می‌دهند، متناسب نیست. دوست دارم به فوتبال ایران کمک کنم ولی همان‌طور که گفتم در سپاهان راحتم و مشکل خاصی ندارم.»

 همچنین مدیر برنامه‌های بوناچیچ در خصوص این موضوع گفت: «لوکا با سپاهان قرارداد دارد و این باشگاه باید در این مورد تصمیم‌گیری کند. هنوز پیشنهادی ارائه نشده ولی این موضوع قابل بررسی است، البته بوناچیچ بارها اعلام کرده که دوست دارد در تیم‌های باشگاهی مربیگری کند.»

کد خبر 37483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز