همشهری آنلاین: رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس از اقدام این سازمان برای ساخت فیلم سینمایی زندگی شهید سپهبد صیاد شیرازی و سرلشگر شهید حسن باقری خبر داد.

صیاد شیرازی

به گزارش ایرنا، علی اصغر جعفری روز شنبه در حاشیه نشست خبری جشنواره کارتون و کاریکاتور ترامپیسم در تشریح برنامه‌های این سازمان اظهار داشت: در بخش تولید فیلم، تفاهم‌نامه‌ای با معاونت سیما برای تولید یک کار مشترک با موضوع زندگی شهید صیاد شیرازی داشتیم که فیلمنامه آن توسط فرهاد توحیدی در حال نگارش است و محمدرضا شفیعی تهیه کننده آن خواهد بود.

وی افزود: فیلم سینمایی درباره زندگی سرلشگر شهید حسن باقری را نیز در یک سال آینده خواهیم ساخت و مستندهای قابل توجهی در این سازمان تولید می‌شود که برای مثال، فیلم مستندی با نام '-25' ساختیم که مبنای آن، فرمایش مقام معظم رهبری است با این مضمون که اسرائیل در 25 سال آینده وجود نخواهد داشت.

جعفری گفت: در این مستند که از تلویزیون نیز پخش شد، با برخی مجاهدین و مبارزان فلسطینی مصاحبه شده است و اخیرا دو تله فیلم با مشارکت مراکز استان‌ها آماده کرده‌ایم که به زودی رونمایی می‌شود.

وی در معرفی دیگر فعالیت‌های سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس بیان داشت: هر فصل یک نمایشگاه موضوعی در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌کنیم، همچنین کتاب‌هایی در دست انتشار داریم که حضور اقشار مختلف مردم در دوران دفاع مقدس را به نمایش می‌گذارد و برپایی نمایشگاه‌های عکس از دیگر برنامه‌های سازمان است.

جعفری ادامه داد: در حوزه موسیقی و سرود هم فعالیت‌های زیادی داریم و تا پایان سال 10 قطعه جدید موسیقی توسط این سازمان تولید می شود.

وی اظهار داشت: بیش از هزار ساعت فیلم وی اچ اس VHS و بتاکم Betacam به نسخه دیجیتال در حوزه دفاع مقدس تبدیل شده است همچنین امسال در حوزه ادبیات و تئاتر، 30 اثر نمایشی در حوزه ادبیات دفاع مقدس منتشر می کنیم و نوروز امسال نیز در خرمشهر و آبادان بیش از 60 اجرای خیابانی داشتیم.

به گفته رئیس سازمان امور هنری و سینمایی دفاع مقدس، نخستین جشنواره هنری دفاع مقدس با عنوان «فانوس» از 20 تا 22 تیرماه در ساری برگزار خواهد شد.

در این جشنواره آثار برتر تولیدات در حوزه‌های هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، تولیدات سینمایی، رادیویی، تلویزیونی و موسیقی ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 374729

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha