دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

پگاه شفتی: این‌روزها دنیای فناوری بیش از همیشه به امنیت کاربران می‌اندیشد

دوچرخه شماره ۸۸۲

و کاربران هم در دنیای نه‌چندان امن امروز دوست دارند ابزارک‌هایی داشته باشند که بتوانند امنیتشان را تمام و کمال به آن بسپارند و خیالشان را راحت کنند.

دوربين‌هاي امنيتي، سيستم‌هاي هشدار، همه و همه‌ي اين دستگاه‌ها انگار امروز کهنه به‌نظر مي‌رسند و به‌دست افراد ضداجتماع،آسان هک مي‌شوند.

در اين‌جا بد نيست نگاهي بيندازيم به برخي از برترين و جديدترين ابزارک‌هايي‌که در بازار امنيت، به کاربران تضمين مي‌دهند كه امنيت و آرامش آن‌ها را تأمين مي‌كنند.

 

دوچرخه شماره ۸۸۲

 

  • دوربين با هوش !

تا پيش از اين، دوربين‌ها بسته به وضعيت محيط، عکس‌ها يا فيلم‌هايي باکيفيت يا بي‌کيفيت مي‌گرفتند. مي‌دانيم كه وضعيت محيط مانند دود، مه يا باران مي‌تواند تأثير بسياري روي کيفيت عکس يا فيلم بگذارد و محتواي آن را کاملاً غيرقابل تشخيص کند.

به‌تازگي محققان ژاپني توانسته‌اند با استفاده از فناوري دوربين‌هاي حرارتي و اشعه‌ي ايکس و تحت نظارت هوش مصنوعي دوربين، عکس‌هاي بسيار بي‌کيفيت در دود، مه يا باران را تبديل به عکس‌هايي با وضوح بالا کنند.

اين فناوري اگرچه هنوز به بازار نيامده، اما مي‌تواند تحول عظيمي در دوربين‌هاي امنيتي ايجاد کند. كار دوربين‌هاي امنيتي به وضعيت محيط بسيار وابسته است و در دود و مه عملاً اين دوربين‌ها بي‌فايده مي‌شوند؛ افراد فرصت طلب نيز منتظر بروز چنين وضعيتي براي بهره‌برداري‌ هستند.

عكس 1 با يك دوربين امنيتي معمولي گرفته است و عكس 2 را يك دوربين حرارتي يا ديددر شب. عكس 3 تلفيق عكس 1 و 2 است و عكس 4 كه وضوح بسيار بيش‌تري دارد تلفيق هرسه عكس است كه با كمك هوش‌مصنوعي شكل گرفته است.

 

دوچرخه شماره ۸۸۲

 

  • كلاه‌خود بينا !

نيروهاي نظامي و امنيتي در بحبوحه‌ي يک عمليات پاک‌سازي، با مشکل بسيار بزرگي روبه‌رو مي‌شوند، آن‌هم اشتباه گرفتن هم‌رزمانشان با نيروهاي دشمن است.

به تازگي پژوهشگران توانسته‌اند اين مشکل را حل کنند. اين كار با كمك يک دوربين، يک حسگر حرارتي و يک تبلت بسيار کوچک به انجام مي‌رسد. اين دستگاه، مي‌تواند يک نقشه‌ي ديجيتالي به کاربر نشان بدهد كه در آن، جاي هم‌رزمان، اطلاعات محيط و مخفيگاه دشمن نشان داده شده است.

نام اين دوربين، واقعيت افزوده‌ي تاکتيکي است و مي‌تواند در عمليات‌هاي درون شهري يا عمليات آزادسازي گروگان‌ها بسيار مفيد باشد.

 

 

دوچرخه شماره ۸۸۲

 

  • توپ ضد آتش !

خاموش‌کردن آتش يک هنر است. بسياري از آتش‌سوزي‌هاي عظيم از يک آتش کوچک شروع شده‌اند و درصورتي‌که افراد واکنش سريع و مناسبي در مقابل آتش کوچک نشان مي‌دادند، كار به ‌بروز آتش‌سوزي بزرگ نمي‌رسيد.

اين توپ ضد‌آتش که به‌تازگي از پرفروش‌ترين محصولات آنلاين به شمار مي‌آيد، مي‌تواند يک آتش‌سوزي بزرگ را در نطفه خفه کند. آن هم فقط با پرتابش در ميان آتش.

اين توپ بسيار سبک است و مثل کپسول آتش‌نشاني سنگين و دور از دسترس نيست. به همين دليل کاربر مي‌تواند با حفظ فاصله‌ي امن آن را به درون آتش بيندازد و چند لحظه بعد آتش خاموش مي‌شود.

 

دوچرخه شماره ۸۸۲

 

  • پهپاد آكروباتيك !

ديگر قرار نيست همه‌ي پهپادها موازي با زمين حرکت کنند. مثلاً يك پهپاد با بال‌هاي چند ضلعي مي‌تواند در هر درجه‌ي شيبي از زمين پرواز کند. اين پهپاد مي‌تواند با کج و راست کردن و حرکات آکروباتيک از مانع‌هاي زيادي عبور کند و در وضعيتي مناسب، فيلم و عکس محل مورد نظر را براي کاربر بفرستد.

در حمله‌هاي تروريستي تهران، پهپادهاي امنيتي مي‌توانستند ديدي 360 درجه از ساختمان مجلس ارائه بدهند. حالا با به بازار آمدن اين هگزاکوپتر (پهپادي با بال‌هاي چندضلعي)، شايد بتوان آن‌ها را به راحتي به ساختمان‌هاي اين‌چنيني وارد کرد.

کد خبر 374721

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha