معرفی این بوستان را تو از ما خواستی. گفتی ۱۴ ساله‌ام و پدرم از زمان ساخت این بوستان در آن بازی می‌کرده و کلی خاطره از آن دارد.

دوچرخه شماره ۸۸۲

گفتي خودت هم زياد به آن‌جا مي‌روي. گفتي کنار درياچه مي‌نشيني و لذت مي‌بري. گفتي ميدان آزادي خيلي به اين بوستان نزديک است و مي‌توان از آن‌جا تماشايش کرد؛ مخصوصاً موقع غروب...

ما هم به بوستان المهدي رفتيم که در ضلع جنوب‌شرقي ميدان آزادي (حد فاصل بزرگ‌راه آيت‌الله سعيدي و خيابان محمدخاني) قرار دارد. محمدمهدي درست مي‌گفت. اين درخت‌ها از روزهايي که پدرش در اين بوستان بازي مي‌کرد خيلي قطورتر شده‌اند. بوستان المهدي سال 1365 افتتاح شده و مساحت آن 65هزار و500متر مربع است.

اهالي محله با حضور در اين بوستان از امکاناتي مانند شهربازي، فروشگاه شهرکتاب، مرکز خود اشتغالي،  زمين بازي کودکان، زمين اسکيت، وسايل پرورش اندام،کلينيک گل و گياه، خانه‌ي اخبار (روزنامه و مجله)، خانه‌ي شهروند (کلاس‌هاي آموزشي رايانه، نقاشي و...)، نمازخانه، اسکله‌ي قايقراني و... بهره مي‌برند.

شهرداري منطقه‌ي 9 هم گاهي، ماهي در درياچه‌ي بوستان رها مي‌كند تا فرصتي فراهم شود براي ماهي‌گيري. به اين ترتيب، بوستان المهدي بعد از درياچه‌ي ارم و رازي، سومين بوستاني است که شهروندان مي‌توانند در آن ماهي‌گيري کنند. اين کار به‌منظور تشويق شهروندان به انجام تفريح سالم و ايجاد روحيه‌ي نشاط و شادابي صورت مي‌گيرد. محمدمهدي تا به‌حال ماهي‌گيري نکرده، اما بارها سوار قايق‌هاي پارويي شده و روي درياچه پارو زده است.

بوستان المهدي به دليل نزديکي به ترمينال غرب و اتوبوس‌راني تهران و وجود آلاچيق‌هاي مناسب، محل خوبي براي استراحت مسافران است و هميشه در آن مسافراني را مي‌بيني که در زير نارون‌ها، چنارها و زبان‌گنجشک‌ها و يا در آلاچيق‌ها مشغول استراحتند.

از سال گذشته مناسب‌سازي بستر اين بوستان براي حضور معلولان و جانبازان و ايجاد فضاي مناسب براي ورزش آن‌ها هم آغاز
شده است.

کد خبر 374719

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha