خبر > مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران در تابستان دوره‌های آموزشی گوناگونی برگزار می‌کند.

عکس: سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

اين مركز به معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه‌ي يک تهران وابسته است و دوره‌هاي آموزشي خود را براي كودكان و نوجوانان 10 تا 12 ساله به نجوم مقدماتي (1و2)، نجوم رصدي، کارگاه تفکر خلاق، کارگاه روباتيک، کارگاه هوافضا، آمادگي المپياد نجوم، اصول فضانوردي (مقدماتي و پيشرفته) و عکاسي نجومي اختصاص داده است.

به گزارش هفته‌نامه‌ي دوچرخه و به نقل از روابط‌عمومي مركز علوم و ستاره‌شناسي تهران، دوره‌هاي آموزشي تعريف شده در مقطع دبيرستان و بالاتر عبارتند از: نجوم مقدماتي (1و2)، نجوم رصدي، آمادگي المپياد نجوم (مقدماتي و پيشرفته)، اصول فضانوردي (مقدماتي و پيشرفته)، کيهان شناسي (1و2)، اختر فيزيک (1و2)، پيشرانه‌هاي فضايي، اختر شناسي راديويي، عکاسي نجومي و رؤيت هلال ماه.

کارگاه ساخت تلسکوپ و ادوات نجومي، کارگاه رؤيت هلال ماه، کارگاه‌هاي معرفي رشته‌هاي مختلف دانشگاهي براي کمک به دانش‌آموزان در انتخاب رشته‌‌ي تحصيلي، کارگاه تقويم‌شناسي و... هم از ديگر كارگاه‌هايي است كه در اين مركز برپا خواهد شد.

گفتني است مركز علوم و ستاره‌شناسي تهران، علاوه بر طراحي و برگزاري د‌وره‌هاي آموزشي، جلسه‌ها و نشست‌هاي علمي گوناگوني نيز تشكيل مي‌دهد كه همه‌ي علاقه‌مندان به موضوع هرنشست مي‌توانند در آن شركت و از مباحث علمي مطرح شده استفاده كنند. البته نشست‌هاي فيزيك اين مركز، ماهي يك‌بار برگزار مي‌شود.

يادآور مي‌شود مركز علوم وستاره‌شناسي تهران بخش‌‌هاي متنوع و جذابي دارد. يكي از اين بخش‌ها تالار کهکشان است كه بر سقف آن، گنبد نيلگون آسمان طراحي شده تا بازديدکنندگان را با صورت‌هاي فلکي، ستارگان، سياره‌هاي منظومه خورشيدي و کهکشان آشنا كند.

سالن ترازوها، بخش ديگري است که درآن با استفاده از ترازوهاي گوناگون، وزن افراد در سياره‌هاي متفاوت با هم مقايسه مي‌شود. سالن فيزيك و سالن تفكر اين مركز از بخش‌هاي متنوع اين مركز به‌شمار مي‌آيند؛ مركزي كه شايد اگر يك‌بار از آن ديدن كنيد، به تكرار بازديد از آن و حضور در برنامه‌هايش علاقه‌مند شويد.

تلفن مركز علوم وستاره‌شناسي تهران: 22805006

کد خبر 374712

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha