جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

مدیران جشنواره فیلم رم با اهدای جایزه‌ای افتخاری از یک عمر فعالیت پرثمر سینمایی دیوید لینچ، فیلمساز نامدار آمریکایی تقدیر می‌کنند.

سینما جهان

به گزارش همشهري، دوازدهمين جشنواره فيلم رم 26اكتبر تا 5نوامبر در مركز ايتاليا برگزار مي‌شود و يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي جنبي آن تقدير از خالق «تويين پيكس»، «مرد فيل‌نما» و «جاده مالهالند» با اهداي جايزه براي يك عمر فعاليت است. قرار است لينچ همزمان با دريافت جايزه افتخاري، درباره 3فيلمساز ايتاليايي هم صحبت كند كه بيشترين تأثير را روي او گذاشته‌اند. يكي از اين چهره‌ها فدريكو فليني است كه فيلمساز آمريكايي تحليلي دقيق درباره «هشت و نيم» او ارائه خواهد داد.

لينچ 71ساله امسال با 2قسمت ابتدايي سريال تويين پيكس در بخش جنبي جشنواره كن حضور داشت. از ديگر بخش‌هاي مهم جشنواره رم امسال مي‌توان به برپايي كارگاه‌هايي با حضور يان مك‌كلن ستاره «ارباب حلقه‌ها»، اگزاويه دولان فيلمساز محبوب كن، چاك پالانيوك نويسنده «باشگاه مشت‌زني» و ونسا ردگريو بازيگر آمريكايي اشاره كرد.

تنها فيلمي كه حضور آن در فهرست 35فيلم بخش رسمي قطعي شده، «لوگان خوش‌شانس» استيون سودربرگ است كه آن را 4سال پس از «پشت چلچراغ» ساخته و نخستين بار در اروپا در جشنواره رم به نمايش خواهد گذاشت. فيلم يك كمدي جنايي است كه 18اوت در سينماهاي آمريكا روي پرده مي‌رود و چنينگ تيتم، آدام درايور، ست مك‌فارلين، كيتي هلمز، هيلاري سوانك و دنيل كريگ در آن ايفاي نقش كرده‌اند.

کد خبر 374585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha