همشهری آنلاین: مجله‌ داستان شماره‌ تیرماه، ویژه قاره آفریقا منتشر شد.

ماهنامه‌ی داستان

اين ويژه‌نامه در ادامه روندي است كه مجله‌ داستان از چند سال پيش، به ادبيات سرزمين‌هاي مختلف اختصاص داده. سال گذشته هم با موضوع ادبيات ژاپن منتشر شده بود.

در بخش درباره‌ زندگي سيف‌الله صمديان از عباس كيارستمي و خاطرات فيلم ABC آفريقا در اوگاندا مي‌گويد. متن راه دشوار خداحافظي هم روايتي است از مراسم خاكسپاري نلسون ماندلا در آفريقاي جنوبي. داستان‌هاي اين شماره هم از كشورهاي نيجريه، ناميبيا و مصر انتخاب شده كه تصويري دور از كليشه از ادبيات معاصر آفريقا مي‌دهد.

در بخش روايت‌هاي داستاني، بخش‌هايي از سفرنامه‌ي پيرلوتي به مراكش در قرن نوزدهم چاپ شده و همچنين مطلب «دده مربي‌ها» كه عكس‌هايي است از مربيان آفريقايي در دوره قاجار. در بخش مستند آدم‌هاي دور، آدم‌هاي نزديك روايت جهانگردي است كه از كنيا تا اوگاندا را ركاب زده و «جنگ و صلح» كه به خاطرات شغلي يك مهندس عمران در كامرون مي‌پردازد.

مطالب مرتبطي با كشورهاي زامبيا، ليبي، ساحل‌عاج، رواندا و... از ديگر روايت‌ها و داستان‌هاي اين شماره است كه به زبان و فرهنگ مختلف مردماني با ادبیات منحصربهفرد پرداخته. كامبيز درم‌بخش، محسن پاك‌آيين، جواد عليزاده، اصغر عبداللهي، نفيسه مرشدزاده، محمد طلوعي، مريم منوچهري، ميثم ‌شاه‌بابايي، علي‌رضا لبش، امين حسينيون، محمدرضا زماني، آيين نوروزي، هشام مطر، ديديه دروگبا، جي.ام كوتسي و... از ديگر نويسندگان و هنرمندان اين شماره هستند.

هفتادهشتمين شماره ماهنامه داستان همشهری در 292 صفحه با قیمت 7000 تومان، از اول تيرماه در روزنامه‌فروشی‌ها وکتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

کد خبر 374388

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha