سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

حاشیه‌های پروژه سینمایی «ساعت ۵عصر» که عصر پنجشنبه ۴شهریور با سیگار کشیدن مهران مدیری در نشست خبری کلید خورده بود، همچنان ادامه دارد و با شدت گرفتن اختلاف میان نویسنده و کارگردان در آستانه اکران به اوج رسیده است.

به گزارش همشهري، در فاصله كمتر از يك‌ماه تا آغاز نمايش عمومي نخستين تجربه كارگرداني مديري در سينماها و در شرايطي كه بيلبوردهاي ساعت 5عصر در گوشه و كنار شهر به چشم مي‌خورد، انتشار گفت‌وگويي گلايه‌آميز از خشايار الوند درباره نبودن نامش در پوسترها و اقلام تبليغاتي فيلم خبرساز شد.

او كه در 20سال اخير در بسياري از پروژه‌هاي مديري حضور داشته، اعلام كرد كه براي نوشتن فيلمنامه ساعت 5عصر 120ميليون هم دستمزد گرفته است.الوند با اشاره به اينكه در دودهه اخير هرگز نديده مديري متني بنويسد، افزود: «اينكه نامم در پوستر نيست، براي خودم هم عجيب است؛ مديري اگر مي‌خواست نام خودش را به‌عنوان نويسنده بياورد، چرا در «هفت» و «دورهمي» نام مرا اعلام كرد؟»

اين پرسش البته بدون پاسخ نماند و برخي پايگاه‌هاي خبري نزديك به مديري خيلي زود وارد عمل شدند و تصويري از پايگاه بانك فيلمنامه منتشر كردند؛ تصويري كه نشان مي‌داد فيلمنامه ساعت 5عصر اول تير93 به نام مديري ثبت شده است.

خالق «شب‌هاي برره» و «پاورچين» كه نشان داده در چنين موقعيت‌هايي چندان خودش را درگير نمي‌كند، سال گذشته با حضور در برنامه هفت به بهروز افخمي گفته بود: «طرح ساعت 5عصر براي من است و با خشايار الوند آن را مي‌نويسيم اما ديگر كار سينمايي‌ام كه بسيار تلخ خواهد بود، مطلقا كار من است و خودم آن را مي‌نويسم. در گذشته آيتم‌هاي كوتاه طنز مي‌نوشتم نه فيلمنامه به آن معنا و در «ساعت خوش» هم به نويسندگان كمك مي‌كردم.»

درهرحال، پوسترهاي رسمي ساعت 5عصر با عبارت «نويسنده، كارگردان و تهيه‌كننده: مهران مديري» منتشر شده و بعيد است حتي شكايت دوست و همكار قديمي مديري هم باعث تغيير اساسي آن شود. شايد او تصميم بگيرد فقط در عنوان‌بندي فيلم يك بند «همكار فيلمنامه‌نويس» اضافه و از الوند دلجويي كند!

کد خبر 374371

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha