آرامش به شعب مؤسسه اعتباری در حال اخذ مجوز ثامن برگشته و شایعات درباره خطر سپرده‌گذاری در این مؤسسه رنگ باخته است.

موسسه ثامن

مشاهدات ميداني خبرنگار همشهري همچنين حكايت از فروكش كردن التهابات ناشي از خبر ادغام 3مؤسسه اعتباري ثامن، مهر اقتصاد و كوثر دارد‌. همزمان با روزهاي نخستين تيرماه، تعدادي از سپرده‌گذاران مؤسسه كاسپين براي دريافت سود سپرده‌هاي خود اقدام به مراجعه به شعب اين مؤسسه كرده‌اند كه باعث ايجاد صف در برابر خودپردازهاي ثامن شده است.

اين گزارش مي‌افزايد: مراجعه سپرده‌گذاران به شعب مؤسسه ثامن به‌تدريج كاهش يافته ‌است. همچنين با اطلاع‌رساني بموقع و البته تزريق نقدينگي لازم براي پرداخت سپرده‌ها به افراد متقاضي، صف روزهاي نخست در شعب مؤسسه ثامن كوتاه‌تر شده است. هفته گذشته پس از تأكيد مقامات بانك مركزي مبني بر پشتوانه مالي مناسب اين مؤسسه، سخنگوي دولت در نشست خبري خود گفت: به همه مشترياني كه در مؤسسه ثامن سپرده دارند اطمينان مي‌دهيم ثامن توانايي پرداخت همه سپرده‌ها و تعهدات را دارد، اين عزيزان نگران نباشند و پول آنها محفوظ است.

  • تعيين‌تكليف سپرده‌گذاران كاسپين

رئيس‌كل بانك مركزي هم در كانال تلگرامي‌اش نوشت: مرحله سوم تعيين تكليف سپرده‌گذاران تعاوني منحله فرشتگان از امروز چهارم تير آغاز و سپرده‌هاي تا 500ميليون ريال از طريق ٨٠ شعبه مؤسسه اعتباري كاسپين تعيين‌تكليف مي‌شود. ولي‌الله‌سيف تأكيد كرده است: البته مسئوليت اصلي تعيين‌تكليف بنگاه‌هاي اقتصادي متوقف و ورشكسته كه نهادهاي پولي را هم شامل مي‌شود، بر عهده مرجع قضايي است؛ لكن بانك مركزي نيز براي حفظ و صيانت از حقوق سپرده‌گذاران و ارائه نظرات كارشناسي در مرحله رسيدگي حضور دارد. حضور بانك مركزي در اين فرايند در واقع به‌عنوان نماينده سپرده‌گذاران و براي استيفاي حقوق متعلق به آنهاست.

او خاطرنشان كرد: شناسايي ساير اموال و دارايي‌هاي تعاوني منحله فرشتگان نيز كه اميدوارم به فضل‌الهي و همراهي و اطلاع‌رساني مردم و سپرده‌گذاران به مرجع قضايي و بانك مركزي به سرعت به انجام برسد، با همكاري پليس آگاهي در حال انجام است و پرداخت‌هاي حاضر، حكم پرداخت علي‌الحساب را داشته و درصورت تأمين‌منابع ناشي از فروش اموال و دارايي‌ها پس از تكميل فرايند شناسايي، طبق قراردادهاي سپرده‌گذاري متعاقباً به سپرده‌گذاران تعلق خواهد گرفت.

رئيس‌كل بانك مركزي در عين حال خاطرنشان كرد: درخواست‌هاي واصله از سوي برخي از سپرده‌گذاران مبني بر حضور نماينده‌اي از سوي ايشان در هيأت تصفيه نيز در دست پيگيري است و درصورت نداشتن مغايرت قانوني و موافقت مرجع محترم قضايي اقدام خواهد شد. الياس حضرتي، عضو ناظر در شوراي پول و اعتبار هم اظهار كرد‌: سپرده‌گذاران كاسپين به‌تدريج تا سقف۱۰۰ميليون تومان مطالباتشان را دريافت مي‌كنند.

وي با اشاره به نشستي با رئيس‌كل بانك مركزي افزود: در اين جلسه ضمن تأكيد بر حل مشكل سپرده‌گذاران مقرر شد روند پرداخت‌ها به سپرده‌گذاران از 10ميليون تا ۵۰ ميليون تومان علي‌الحساب تسريع شود و پس از اتمام اين پرداخت‌ها تا سقف مذكور در مرحله بعد پرداخت‌ها تا سقف ۱۰۰ ميليون تومان صورت گيرد.

کد خبر 374195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha