همشهری آنلاین: وعده‌ها و میان وعده‌های متعادل، هر دو برای حفظ یک سبک زندگی سالم، ضروری هستند.

آشنایی با ۷ گزینه غذایی سیرکننده، برای جلوگیری از پرخوری

اما خواه دلیلش این باشد که شما بدون فکر، تنقلات می‌خورید یا به این دلیل که وعده های غذایی تان آنقدر که می خواهید شما را سیر نگه نمی‌دارند، گاهی اوقات به چیزی نیاز دارید که جلوی شما را بگیرد تا کابینت‌های آشپزخانه را به دنبال غذا، زیر و رو نکنید.

به گزارش آوای سلامت به نقل ازpreventionدر اینجا ۷ ماده غذایی که شما را برای طولانی مدت سیر نگه می‌دارند، معرفی شده‌اند:

  • اسموتی‌ها: شاید برایتان عجيب باشد اما تحقيقات نشان می‌دهند که هر قدر که اسموتی٬ مدت بيشتری مخلوط شده باشد و همزده شود٬ فرد را بيشتر سير می‌کند. یعنی حتی وقتی که محتویات دو اسموتی٬ کاملا یکسان باشند٬ اما یکی به مدت ۵ دقيقه و دیگری فقط به مدت ۱ دقيقه همزده شده باشد٬ اسموتی که بيشتر مخلوط شده است٬ بيشتر از اسموتی دیگر٬ فرد را سير می‌کند زیرا مولکولهای هوای بيشتری در بين ذرات آن جای گرفته‌اند.
  • سيب زمينی پخته: یک سيب‌زمينی متوسط٬ ۵ گرم فيبر دارد. جالب است بدانید که پوست سیب‌زمینی بيشترین ميزان مواد مغذی سيب زمينی را در خود جای داده است. به سیب زمینی کره یا خامه اضافه نکرده و یا آن را سرخ نکنید. برای افزایش طعم سيب زمينی پخته٬ می‌توانيد به آن ماست یونانی یا سالسا اضافه کرده و ميل کنيد.
  • سيب و گلابی: این دو میوه حاوی پکتين هستند که نوعی فيبر مخصوص است و هضم غذا را کند کرده و به ما کمک می‌کند تا مدت طولانی‌تری سير بمانيم. یک تحقيق در دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که خوردن سيب و گلابی٬ بيش از هر ميوه دیگری به کاهش وزن٬ کمک می‌کند. می‌توانيد ورقه‌های سيب یا گلابی را با یک قاشق کره بادام به عنوان ميان وعده ميل کنيد.
  • مخلوط تخم مرغ و سبزیجات: تخم مرغ سرشار از پروتئين و از بين برنده اشتها است و به همين دليل هم کسانی که در وعده صبحانه از تخم مرغ استفاده می‌کنند٬ کمتر از کسانی که از نان سفيد و مربا و شيرینی‌جات در صبحانه استفاده می‌کنند٬ احساس گرسنگی کرده و در کاهش وزن نيز موفق‌تر هستند. به تخم مرغ٬ سبزی‌جات سرشار از فيبر مثل کنگر فرنگی یا بروکلی اضافه کنيد تا ساعت‌ها سير بمانيد.
  • دانه کتان: در دو قاشق غذاخوری دانه کتان٬ ۴ گرم فيبر وجود دارد. دانه کتان را می توان با ماست مخلوط کرد و یا روی سالاد یا سبزی‌جات برشته ریخت و یا به جای خرده نان استفاده نمود.
  • پاپ کورن: پاپ کورن فضای زیادی را در معده اشغال می‌کند. این ميان وعده ترد٬ منبع خوب فيبر نيز هست و نسبت به حجمی که دارد٬ انرژی کمی را وارد بدن می‌کند. به خصوص اگر پاپ کورن را هواپز کنيد٬ مقدار انرژی آن به شکل قابل توجهی از آنچه که هست، کمتر می‌شود.
  • بلغور جودوسر: نصف فنجان بلغور جودوسر تقریبا یک سوم فيبر مورد نياز روزانه ما رو فراهم می‌کند و بيشتر این فيبر٬ از نوع فيبر محلول است.
کد خبر 374102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha