چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

۲ مرد که در جریان ۲پرونده مرتکب قتل شده و از ۹سال قبل در زندان به‌سرمی‌برند، با ارائه درخواستی از قضات دادگاه خواستند تا طبق قانون به بلاتکلیفی آنها پایان داده شود.

نخستين زنداني پسر جواني است كه در 22سالگي در جريان درگيري با پدرش او را به قتل رساند. با وجود اينكه خواهر و برادرانش او را بخشيده‌اند اما مادربزرگش همچنان از او شاكي است و به همين دليل وي همچنان در زندان بلاتكليف است. اين درگيري خانوادگي روز چهارم اسفند‌ماه87 اتفاق افتاد.

آن روز پدر و مادر اين جوان با يكديگر درگير شده بودند و وي كه آن زمان به مواد‌مخدر اعتياد داشت، در حمايت از مادر، به روي پدرش چاقو كشيد و وي را به قتل رساند. اين جوان همان موقع دستگير شد و مدتي بعد با رأي قضات دادگاه به قصاص محكوم شد.

هرچند اين رأي قطعي شده بود اما مدتي بعد خواهر و برادرانش او را بخشيدند اما يكي ديگر از اولياي دم كه مادربزرگش بود، اعلام كرد از خون پسرش نمي‌گذرد و نوه‌اش بايد قصاص شود. با وجود اين مادربزرگ هيچ‌وقت براي قصاص نوه‌اش به اجراي احكام مراجعه نكرد تا او 9سال در زندان بلاتكليف بماند. در اين شرايط پسر جوان در نامه‌اي از قضات دادگاه خواست طبق ماده429 قانون جديد به بلاتكليفي وي پايان دهند. به اين ترتيب او ديروز به شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران منتقل شد.

وي رو به هيأت قضايي گفت: من آن زمان اعتياد داشتم و حال و روزم خوب نبود. وقتي ديدم پدرم مادرم را كتك مي‌زند عصباني و با او درگير شدم. من در اين مدت به اندازه كافي تنبيه شده‌ام و قول مي‌دهم ديگر خطايي مرتكب نشوم. اگر از زندان آزاد شوم مي‌خواهم زندگي تازه‌اي را شروع كنم.

دومين قاتلي كه ديروز به درخواستش رسيدگي شد، جواني 31ساله است كه روز 11تيرماه87 در جريان اختلاف مالي پدرش با مرد 36ساله وي را در كرج با شليك گلوله به قتل رساند. او نيز بعد از محاكمه به قصاص محكوم شد و حكمش نيز قطعي شد و حتي 2مرتبه پاي چوبه دار رفت اما اولياي دم هر بار به او مهلت دادند تا اينكه پس از 9سال از هيأت قضايي شعبه نهم به رياست قاضي محمدي كشكولي خواست با سپردن وثيقه او را آزاد كنند.

او وقتي در برابر قضات قرار گرفت گفت: آن زمان پدرم ملكي را به مقتول فروخته بود اما او 70ميليون تومان از پول پدرم را نمي‌داد. ما چندين مرتبه با او صحبت كرديم اما فايده‌اي نداشت تا اينكه روز حادثه او با پدرم درگير شد و گفت پولش را نمي‌دهد. من هم عصباني شدم و با سلاح شكاري به سوي او شليك كردم.

مي‌دانم كارم اشتباه بود اما 9سال است كه در زندان بلاتكليف هستم. اولياي دم نه من را مي‌بخشند و نه حكم قصاصم را اجرا مي‌كنند. به همين دليل از قضات دادگاه مي‌خواهم كه در مجازاتم تخفيف قائل شوند تا پس از آزادي بتوانم رضايت قطعي اولياي دم را جلب كنم.براساس اين گزارش قرار است قضات دادگاه كيفري به‌زودي درباره اين دو قاتل تصميم‌گيري كنند.

کد خبر 373963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha