گروه ورزشی: پس از برگزاری رقابت‌های جام حذفی در روزهای پنجشنبه و جمعه، تیم‌های استقلال و پرسپولیس به مرحله بعد صعود کردند.

 اما سایپا، ملوان، شیرین‌فراز و صنعت‌نفت دیگر تیم‌های مطرح لیگ‌برتری از این رقابت‌ها کنار رفتند تا شایعه پایان همکاری دایی با سایپا به واقعیت نزدیک شود.

 در این دیدارها پرسپولیس با نتیجه 3 بر 2 بر نفت آبادان غلبه کرد. همچنین استقلال تهران هم با نتیجه 5 بر3 تیم دسته اولی تربیت یزد را شکست داد.

 صنعت نفت آبادان2- پرسپولیس تهران 3

 این اولین بار نبود که نفتی‌ها در خانه به پرسپولیس می‌باختند. نتیجه‌ای که در بازی سرخ‌ها برابر آبادانی‌ها به دست آمد، همان نتیجه هفته نخست لیگ برتر بود. بنابراین وقتی محسن ترکی سوت پایان بازی را به صدا درآورد، نفتی‌ها 2 بار به پرسپولیس باخته بودند؛ یک بار در لیگ‌برتر و دومین بار جام حذفی.

افشین قطبی که بابت پیروزی در این دیدار تحت فشار قرار داشت، پس از برد تیمش گفت: حالا مطمئن شده‌ام که تیمم در هر نبردی به پیروزی فکر می‌کند. سرمربی پرسپولیس که تیمش را همچنان در صدر جدول لیگ‌برتر می‌بیند، با اشاره به تلاش شاگردان خود تأکید کرد: آنها حرفه‌ای بازی کردند و پیروز شدند.گل‌های این دیدار که با نتیجه 3 بر 2 به سود سرخ‌های پایتخت پایان یافت را فراز فاطمی، عباس آقایی و علیرضا واحدی نیکبخت برای پرسپولیس و لئوناردو از روی نقطه پنالتی و صادق میرقربانی برای صنعت نفت آبادان به ثمر رساندند.

 پرسپولیس با صعود به مرحله یک شانزدهم مسابقات جام‌حذفی به احتمال فراوان با پتروشیمی تبریز روبه‌رو خواهد شد.

 اما سرمربی صنعت نفت آبادان نیز پس از شکست برابر تیم افشین قطبی گفت: اگر از موقعیت‌های‌مان بهتر استفاده می‌کردیم، شکست پرسپولیس در آبادان کار چندان سختی نبود.

استقلال اهواز 3-سمند تهران صفر

مجید جلالی اما در اولین بازی تیمش در جام حذفی به پیروزی رسید. تیم او با گل‌های میلاد میداودی در دقایق 27 و 84 و سعید رمضانی در دقیقه 80 توانست به برد پرگلی دست پیدا کند تا در نهایت سرمربی تازه‌وارد مورد تشویق شدید 3 هزار هوادار اهوازی قرار گیرد.

جانشین فیروز کریمی در استقلال اهواز که حالا از اولین بازی جام حذفی برنده از زمین بیرون آمده است، درباره اهمیت این برد می‌گوید: ما به این پیروزی نیاز داشتیم تا از لحاظ روحی در وضعیت بهتری قرار بگیریم.مجید جلالی تأکید می‌کند: ما قواعد بازی در جام حذفی را رعایت کردیم و به همین دلیل برنده شدیم.

 پیکان 2 - شهرداری انزلی یک

شاگردان ساموئل داربینیان نیز توانستند در اولین نبرد خود در جام حذفی شهرداری انزلی را از پیش‌رو بردارند. روبرت مارگوسی و کندو برای پیکان گل زدند.سرمربی ارمنستانی پیکان بعد از برد و صعود تیمش به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام حذفی تأکید کرد: می‌توانستیم زودتر به خواسته‌های‌مان برسیم. ما کمی دیر حریف را شکست دادیم.

صباباتری4- تراکتورسازی تبریز صفر

 محمدحسین ضیایی پس از پیروزی تیمش برابر تراکتورسازی تبریز گفت: ما در هر 2 جام مدعی هستیم. صباباتری در نخستین دیدار خود از رقابت‌های جام حذفی توانست حریف تبریزی را با نتیجه پرگل 4 بر صفر شکست دهد.

 گل‌های این دیدار را فریدون فضلی (2 گل)، بابک حاتمی و علیرضا عباس‌فرد به ثمر رساندند. احد شیخ‌لاری هم پس از شکست برابر صباباتری گفت: ما موقعیت‌های زیادی به دست آوردیم و تیم‌مان خیلی خوب بازی کرد. شاید اگر با تیم پرمهره‌ای مثل صباباتری روبه‌رو نمی‌شدیم، نتیجه بهتری کسب می‌کردیم.

 دانشگاه آزاد زنجان یک -ذوب‌آهن اصفهان 2

 اصفهانی‌ها در زنجان برنده از زمین بیرون آمدند. ذوب‌آهن اصفهان توانست با نتیجه 2 بر یک تیم دانشگاه آزاد زنجان را شکست دهد. بیژن ذوالفقارنسب درباره این دیدار گفت: آنها بازی سختی برای ما رقم زدند. ما این تیم زنجانی را دست‌کم گرفته بودیم و اگر خودمان را در دقایق پایانی بازی پیدا نمی‌کردیم، حتی ممکن بود بازی را واگذار کنیم. سرمربی ذوب‌آهن که تیمش در وقت معمول بازی نتوانست به پیروزی دست یابد، ادامه می‌دهد: وقت‌های تلف شده برای ذوب‌آهن شوک خوبی بود تا حریف را جدی‌تر بگیرد.

 پگاه گیلان3- مس سرچشمه صفر

 سرمربی پگاه قبل از بازی با مس سرچشمه تأکید کرده بود: با حریف ناشناخته و خطرناکی روبه‌رو خواهیم شد.تیم مس سرچشمه اما در حد این ادعا نشان نداد. آنها بازی را با نتیجه 3 بر صفر واگذار کردند.

مقاومت سپاسی5- مقاومت بسیج فارس 3

 غلامحسین پیروانی ترجیح داد در اولین دیدار جام حذفی از 5 بازیکن اصلی خود استفاده نکند. او تیم جوانتری را به میدان فرستاد و در پایان بازی نیز بالاخره برنده از زمین بیرون آمد. مصاف مقاومت سپاسی و بسیج فارس اما در ضربات پنالتی کار را به سود تیم لیگ برتری این میدان پایان داد. تیم پیروانی توانست در ضربات پنالتی با نتیجه 5 بر 3 حریف خود را شکست دهد.

 استقلال5- تربیت یزد

3 استقلال تهران در ورزشگاه آزادی با نتیجه پرگل 5 بر 3 مقابل تربیت‌یزد به برتری دست یافت. مقاومت تیم یزدی تنها 02 دقیقه پایدار بود و محسن یوسفی گل نخست بازی را با یک شلیک سنگین به ثمر رساند. برهانی و نوازی(پنالتی) زننده دیگر گل‌های استقلال در نیمه نخست بودند و شاگردان ناصر حجازی با نتیجه 3 بر صفر در نیمه نخست از حریف پیش افتادند.

در نیمه دوم این مسابقه 5 گل به ثمر رسید. بیرانوند، خرسندی و محمدنژاد برای تیم میهمان گلزنی کردند. منتظری و جباری هم گل‌های استقلال را به ثمر رساندند و در پایان آبی‌پوشان با نتیجه 5 بر 3 مقابل حریف دسته اولی به برتری دست یافتند. استقلال با این پیروزی به مرحله یک هشتم‌نهایی مسابقات صعود کرد.

 در حساس‌ترین بازی روز جمعه سایپای کرج در اهواز مقابل فولاد به میدان رفت. شاگردان علی دایی که خروج از شرایط بحرانی فصل جاری را در این دیدار آرزو می‌کردند، این بازی را با نتیجه 2 بر یک واگذار کردند و سایپا از جام حذفی هم کنار رفت.

 مومن‌زاده که فصل گذشته با سایپا به قهرمانی لیگ برتر رسید در این بازی دروازه شاگردان دایی را گشود و زمینه‌ساز پیروزی تیمش برابر مدافع عنوان قهرمانی لیگ شد.

 استیل‌آذین تهران که در رقابت‌های لیگ دسته اول نتایج ناامیدکننده‌ای کسب کرده بود، موفق شد در این مرحله یکی از تیم‌های لیگ برتری را حذف کند. یاران علی پروین با نتیجه 2 بر یک در کرمانشاه از سد شیرین فراز گذشتند.

محمد پروین و همرنگ گلزنان استیل‌آذین در این مسابقه بودند و علی انصاریان با گل به خودی، تنها گل شیرین‌فراز را به ثمر رساند. محمود فکری پس از 2 تساوی در چارچوب لیگ‌برتر مقابل یک تیم دسته اولی، اولین شکست را تجربه کرد.

 ملوان دیگر تیم لیگ برتری بود که از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار رفت. شاگردان احمدزاده در بوشهر با نتیجه 2 بر یک مقابل شاهین پارس جنوبی شکست خوردند.

در مشهد بازی تیم‌های پیام این شهر و راه‌آهن تهران با تساوی یک بر یک در وقت قانونی و اضافی به پایان رسید تا کار به پنالتی بکشد. در ضربات پنالتی راه‌آهن با نتیجه 8 بر 7 حریف مشهدی را از پیش‌رو برداشت و راهی دور بعدی شد.

کد خبر 37396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز