همشهری آنلاین: ژاپن رزمایش موشکی خود را با هدف کسب آمادگی برای مقابله با تهدایدت احتمالی کره شمالی آغاز کرد.

برگزاری رزمایش موشکی ژاپن برای مقابله با تهدیدات کره شمالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رزمایش موشکی ژاپن برای کسب آمادگی جهت مقابله با تهدیدات احتمالی کره شمالی آغاز شد. این رزمایش یکی از ۴ رزمایش موشکی است که در ژاپن انجام خواهند شد.

در همین رابطه موشک های پاتریوت به همراه سکوهای پرتاب در محلی در نزدیکی توکیو مستقر شده اند.

ژاپن به دلیل همپیمانی با آمریکا معتقد است که یکی از اهداف حملات احتمالی کره شمالی خواهد بود و آزمایش های موشکی اخیر پیونگ یانگ به حساسیت های توکیو افزوده است.

توکیو پیوسته آزمایش های موشکی کره شمالی را محکوم کرده و شینزو آبه نخست وزیر این کشور از ابتدای سال به شهرداری ها دستور داده است مانوورهای تخلیه برای شهروندان برگزار کنند تا حساسیت آنها نسبت به این موضوع اضطراری را بالا ببرند.

متخصصین امور امنیتی می گویند چنین تمرین هایی هیچ تاثیری در دفاع و تامین سلامت شهروندان در صورت وقوع یک حمله موشکی نخواهد داشت اما آگاهی و حساسیت آنها درباره چنین تهدیداتی را بالا خواهد برد.

ژاپن از جمله کشورهای منطقه شرق آسیا محسوب می شود که دارای سامانه های دفاع موشکی و سامانه های موشک انداز «پاتریوت ۳» است و این سامانه را پیشتر در اطراف شهر توکیو مستقر کرده بود.

راه اندازی سیستم دفاع موشکی پاتریوت بومی نوعی تضمین برای امنیت و اطمینان خاطر برای مردم ژاپن محسوب می شود. مقامات ژاپنی پیشتر اعلام کرده بودند که سامانه‌های دفاع موشکی خود را به منظور دفاع از تاسیسات اصلی و دولتی و همچنین شهرهای بزرگ در برابر تهدیدهای موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی تقویت خواهند کرد.

کد خبر 373926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha