همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت،گفت: موضوع پیوند عضو به بیماران خارجی، واقعیت ندارد، هیچ بیماری چه ایرانی و چه خارجی امکان بستری پنهانی در بیمارستان را ندارد.

مدید اعتبار بخشی وزارت بهداشت

به گزارش وبدا، دکتر محمد حسین میردهقان گفت: با توجه به اقدامات وزارت بهداشت در خصوص گردشگری سلامت، تمامی بیماران از طریق سامانه الکترونیک بیمارستان و پورتال جامع گردشگری سلامت پذیرش شده و به هیچ وجه امکان ارائه خدمات به بیماران خارج از چارچوب سامانه اطلاعات بیمارستان میسر نیست بنابراین هیچ بیماری چه ایرانی و چه خارجی امکان بستری پنهانی در بیمارستان را ندارد.

میردهقان همچنین تصریح کرد: سیاستگذاری وزارت بهداشت و قوانین ابلاغی در این خصوص بر مبنای استفاده از ظرفیت خالی تخت‌های بیمارستانی بویژه در بخش غیردولتی می‌باشد.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت در خصوص موضوع پیوند عضو نیز گفت: با توجه به اینکه از سال 1393 طبق بخشنامه ابلاغی از سوی وزیر بهداشت، پیوند عضو به اتباع غیر ایرانی ممنوع شده است، هر نوع ادعایی از سوی نویسنده این مطلب قطعا" نیاز به ارائه مستندات دارد و در صورت وجود شواهد در این خصوص مراتب با جدیت توسط وزارت بهداشت پیگیری و برخورد خواهد شد.

میردهقان یادآور شد: متاسفانه در این گزارش نویسنده از مسیر نقد گردشگری سلامت در موضوع پیوند خارج شده و با ارائه آماری مبهم و غیر قابل استناد، پیوند به بیماران خارجی را مطرح نموده که غیر واقع بوده این در حالیست که وزارت بهداشت با حساسیت کامل در صورت مشاهده هر نوع تخلف طبق دستور وزیر بهداشت برخورد قانونی خواهد کرد.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: متاسفانه مطلب منتشر شده شامل ابهامات و اظهارات متعدد بدون شواهد است و پاسخگویی در این موارد صرفا"در صورت ارائه مستندات متقن میسر خواهد بود و در غیر این صورت موجب بی‌اعتمادی مردم به ساختار نظام سلامت کشور می‌شود.

کد خبر 373691

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha