خبر > هجدهمین جشنواره‌ی نمایش‌های آیینی و سنتی شهریور ۹۶ برگزار می‌شود.

دوچرخه شماره ۸۸۱

به گزارش هفته‌نامه‌ي دوچرخه، امسال كانون نمايش‌هاي آييني و سنتي انجمن‌ هنرهاي نمايشي ايران با همكاري اداره‌ي كل هنرهاي نمايشي در نظر دارد كودكان و نوجوانان را با هنرهاي نمايشي سنتي بيش‌تر آشنا كند.

به‌خاطر ‌همين، بخش ويژه‌‌ي «جوانه‌هاي نمايش ايراني» در هجدهمين جشنواره‌ي نمايش‌هاي آييني و سنتي پيش‌بيني شده است. شما هم اگر دستي بر اين گونه نمايش‌ها داريد حتماً در اين جشنواره شركت كنيد.

ستاد برگزاری جشنواره با هدف حفظ و ترویج نمونه‌های اصیل نمایش‌های آیینی و سنتی، شناساندن گونه‌های نمایش ایرانی به کودکان و نوجوانان و کمک به پشتوانه‌سازی این هنر مردمی، بخش «جوانه‌های نمایش ایرانی» را به شکل رقابتی در اين رده‌ي سنی برگزار می‌کند.

رشته‌هايي كه كودكان و نوجوانان مي‌توانند در آن شركت كنند به اين شرح است: نقل و روایتگری کودکان ونوجوانان، شبیه خوانی، قصه‌گویی و نقالی با موضوعات برگرفته شده از فرهنگ و ادبیات عامیانه‌ي ایران، ویژه‌ي مخاطبان کودک (این بخش توسط روایتگران بزرگ‌سال و برای کودکان اجرا خواهد شد) و سیاه‌بازی.

متقاضیان می‌توانند اثر پیشنهادی خود را در قالب نسخه‌ي تصویری به همراه فرم تقاضای حضور و مدارک عمومی تا پایان تیرماه 1396براي دبیرخانه جشنواره بفرستند.

تلفن و نمابر: 66710702

کد خبر 373667

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha