مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۱
۰ نفر

طبق آخرین آمارهای رسمی، شمار مبتلایان به تب کریمه کنگو در سال۹۶، به ۵۶ نفر رسید.

معاون دفتر بهداشت و مديريت بيماري‌هاي دامي سازمان دامپزشكي كشور با اعلام اين خبر به همشهري گفت: از ابتداي امسال تاكنون 56نفر به اين بيماري مبتلا شده‌اند كه تاكنون 3نفر به‌صورت قطعي به‌دليل ابتلا به تب كنگو جان خود را از دست داده‌اند و بقيه بهبود پيدا كرده‌اند و يا روند درمان براي آنها در حال انجام است.

كريم اميري افزود: خوشبختانه اقدامات خوبي براي مقابله با اين بيماري انجام شده و افرادي كه با دام سروكار دارند، آموزش‌هاي لازم را ديده‌اند.

  • آخرين وضعيت استان‌هاي لرستان و تهران

با مشخص شدن وضعيت ۴فرد مشكوك به تب كريمه كنگو در اليگودرز و منفي بودن جواب آزمايش‌ آنها، استان لرستان از ليست استان‌هاي درگير با تب كنگو حذف شد. همچنين به گفته گويا رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت، ورود تب كنگو به تهران نيز صحت ندارد. با احتساب اين آمارها، شمار استان‌هاي درگير با تب كنگو كه در سال96 مواردي از ابتلاي به تب كنگو در آنها به ثبت رسيده 10استان است كه شامل استان‌هاي سيستان و بلوچستان، كرمان، هرمزگان، كرمانشاه، اصفهان، فارس، يزد، مازندران، چهارمحال و بختياري و خراسان رضوي مي‌شود.

در اين زمينه دكتر محمدمهدي گويا رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت گفت: كليه موارد مشكوك به اين بيماري نمونه‌گيري شده و ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت تشخيص قطعي آن اعلام مي‌شود. اما نكته مهم اين بود كه در شهرستان اليگودرز تمامي موارد مشكوك مورد آزمايش قرار گرفتند كه همگي منفي بودند. وي افزود: همه موارد ابتلا به اين بيماري در هفته‌هاي گذشته در مراحل مقدماتي تشخيص و تحت درمان قرار گرفتند.

کد خبر 373603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha