همشهری آنلاین: وزیر امور توسعه در دولت آلمان هشدار می‌دهد چنانچه گرمایش زمین با نواخت فعلی ادامه یابد، جمعیت بزرگی از آفریقا به سوی اروپا روانه می‌شوند، احتمالا تا صد میلیون نفر.

هشدار مقام آلمانی | اروپا منتظر ۱۰۰ میلیون پناهنده از افریقا باشد

به گزارش دويچه وله، گرد مولر، وزیر امور توسعه در دولت آلمان فدرال هشدار داده است چنانچه گرمایش زمین تا دو درجه کاهش نیابد، میلیون‌ها آواره و پناهجو، به ویژه از قاره آفریقا به سوی اروپا روانه خواهند شد.

وزیر تعاون و توسعه در گفتگو با روزنامه "بیلد ام زونتاگ" توضیح می‌دهد: روزانه یک میلیون نفر به جمعیت کشورهای آفریقایی افزوده می‌شود. اگر این افراد دورنمایی برای رفاه و زندگی بهتر در کشورهای خود پیدا نکنند، لاجرم راه مهاجرت در پیش می‌گیرند.

گرد مولر انتقاد می‌کند: «اگر ما به روند فعلی ادامه دهیم، قطعا به زودی با امواج فزاینده‌ی مهاجران روبرو خواهیم شد.»

او معتقد است که اروپا و غرب باید به فکر تنظیم و اجرای برنامه‌ای شامل برای بهبود شرایط زندگی در آفریقا باشد.

به گفته او مهمترین راه حل این است که غرب به طور وسیع در آفریقا سرمایه‌گذاری کند و این کار را با شرایط منصفانه انجام دهد تا کارگر آفریقایی از ثمره‌ی کار و تلاش خود فایده ببیند و خود را به مهاجرت ناچار نبیند.

  • نگرانی برای آفریقا

در نشست آینده‌ی سران "گروه بیست جی ۸" که روزهای ۷ و ۸ ژوئیه در هامبورگ برگزار می‌شود، مشکلات آفریقا یکی از محورهای اصلی مذاکرات است.

ماه گذشته در جریان نشست سران کشورهای افریقایی در برلین، دولت آلمان مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار برای توسعه این قاره اختصاص داد.

هدف درازمدت آن است که دولت‌های آفریقایی با اصلاحات و ابتکارات تازه‌ای، بنگاه‌های دولتی و خصوصی را از سراسر جهان به سرمایه‌گذاری در این قاره تشویق کنند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در دیدار اخیر خود با پاپ فرانسیس، از پشتیبانی کامل پیشوای کاتولیک‌های جهان از پیکار با فقر و محرومیت خبر داد.

خانم مرکل روز شنبه پس از دیداری اختصاصی با پاپ، به خبرنگاران گفت: «او مرا تشویق کرد به راهی که در اجرای توافق‌های بین‌المللی در پیش گرفته‌ام با جدیت ادامه دهم.»

کد خبر 373560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha