وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد رئیس‌جمهور ایران برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در این ماه درخواست ویزا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتدپرس، «شان مک‌کورمک» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا امروز [شنبه 18 شهریور 1385] گفت، درخواست احمدی‌نژاد در دست بررسی است.

وی خاطرنشان کرد، آمریکا به عنوان میزبان سازمان ملل معمولاً با درخواست ویزای رهبران خارجی موافقت می‌کند.

وی افزود، دولت آمریکا سرگرم بررسی درخواست ویزای احمدی‌نژاد در چارچوب موازین و قوانین آمریکا است. احمدی‌نژاد قرار است از کوبا به نیویورک سفر کند.

خبرگزاری فارس از سوی دیگر از احتمال سفر احمدی‌نژاد به ونزوئلا خبر داد.

این خبرگزاری نوشت: رئیس جمهوری اسلامی ایران و همتای ونزئلایی وی قرار است ماه جاری میلادی به منظور تقویت روابط فزاینده این دو کشور عضو سازمان کشورهای تولید نفت (اوپک)، در ونزوئلا با هم دیدار کنند.
  
یکی از مقامات دیپلماتیک ونزوئلایی در کاراکاس به خبرگزاری رویترز گفت که محمود احمدی‌نژاد قرار است 17 سپتامبر (26 شهریور) پس از سفر به کوبا و شرکت در نشست کشورهای عدم تعهد به کارکاس وارد شود.


هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا روز پنجشنبه گفته بود که رئیس جمهوری ایران طی دو هفته آینده از این کشور دیدار می‌کند.

این اخبار زمانی منتشر می‌‌شود که از یک سو تنش‌ در روابط میان کاراکاس و واشنگتن شدت گرفته و از سوی دیگر دولت بوش در تلاش است تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی ایران در شواری امنیت سازمان ملل به خاطر عزم ایران به دستیابی به حق مسلم خود در استفاده از انرژی هسته‌ای اعمال کند.

رئیس جمهوری ونزوئلا به عنوان یکی از رهبران ضدآمریکایی جهان که تلاش دارد فقر را در ونزوئلا به عنوان پنجمین صادرکننده نفت جهان از بین ببرد، رابطه خوبی با دیگر سران ضدآمریکایی دنیا از جمله ایران و کوبا برقرار کرده است و به تهران نیز سفر کرده است.

کد خبر 3735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز