۴ فاز از تقاطع‌ها و پل‌های ۱۰ گانه بلوار ارتش با بزرگراه‌های امام علی(ع) و شهید صیاد شیرازی روز شنبه، همزمان با ایستگاه متروی شهید محلاتی افتتاح می‌شود.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران، ضمن اعلام خبر فوق گفت: پل‌هاي دوربرگردان غرب به غرب و شرق به شرق بلوار ارتش و همچنين مسيرهاي جنوب به شرق و شرق به جنوب تقاطع بزرگراه امام علي(ع) با بلوار ارتش، صبح روز شنبه به بهره‌برداري مي‌رسند.

جاويد با بيان آنكه بهره‌برداري از دوربرگردان‌هاي غيرهمسطح بلوار ارتش امكان حذف دوربرگردان همسطح اين بلوار را فراهم كرده و سبب افزايش ايمني، بهينه‌سازي‌ گردش‌هاي ترافيكي در محدوده طرح و در نتيجه روان‌تر شدن جريان عبور و مرور در بلوار ارتش خواهد شد، اضافه كرد: پل دوربرگردان غرب به غرب بلوار ارتش يك پل دوربرگردان غيرهمسطح با 360متر طول و 8متر عرض بوده و پل دوربرگردان شرق به شرق بلوار ارتش نيز يك پل دوربرگردان غيرهمسطح با 130متر طول و 8متر عرض است.

وي در تشريح مشخصات فني مسيرهاي دسترسي احداث شده در تقاطع بلوار ارتش با بزرگراه امام علي(ع)، مسير جنوب به شرق تقاطع بزرگراه امام علي(ع) با بلوار ارتش را مسيري 400متري با 11متر عرض دانست كه متعاقب سرپوشيده‌سازي‌ بخش شمالي كانال دارآباد به بهره‌برداري رسيده ‌است. از سوي ديگر مسير شرق به جنوب تقاطع بزرگراه امام علي(ع) با بلوار ارتش 500متر طول دارد و عرض آن به حدود 11.5 متر مي‌رسد.

همچنين مسيري به عرض 9متر به‌منظور تردد اتوبوس‌هاي تندرو (BRT) به‌صورت يك خط رفت و برگشت در اين بخش از تقاطع بزرگراه امام علي(ع) با بلوار ارتش احداث شده است. به گفته معاون فني و عمراني شهرداري تهران، راه‌اندازي مسير جنوب به شرق تقاطع بزرگراه امام علي(ع) با بلوار ارتش، با توجه به توسعه بزرگراه امام علي(ع) تا جنوبي‌ترين مناطق پايتخت، سبب تقويت ارتباط بزرگراهي جنوب شهر تهران به شمال شرق آن و همچنين مبادي خروجي مرتبط با بزرگراه ارتش خواهد شد؛

به بيان ديگر اين گشايش ترافيكي سبب تسهيل دسترسي به مناطق مسكوني شرق بزرگراه ارتش، لشكرك و لواسانات خواهد شد. همچنين گشايش ترافيكي مسير شرق به جنوب در تقاطع بلوار ارتش با بزرگراه امام علي(ع) موجب تقويت ارتباط بزرگراه‌هاي شمال شرق تهران و نيز مبادي ورودي مرتبط با بزرگراه ارتش با معابر جنوب شهر خواهد شد.

کد خبر 373235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha