مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

معاون توسعه منابع انسانی شهردار تهران با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران به ارائه گزارشی از روند تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به ثابت آزمایشی به اعضای شورا پرداخت و با اعلام اینکه طی ۱۲سال اخیر شهرداری تهران تنها ۲درصد افزایش نیرو داشته به شایعه‌های مطرح شده در مورد استخدام بی‌رویه نیروی انسانی در شهرداری تهران پاسخ داد.

سيدجعفر تشكري‌هاشمي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه تأمين امنيت شغلي كارگران بر عهده مسئولان و همچنين كارفرمايان است، گفت: استخدام‌هاي صورت گرفته براساس آيين‌نامه استخدامي شهرداري مصوب سال٥٨ و اصلاحي سال٩٥، برنامه پنج‌ساله دوم شهرداري ماده١١٧، مصوبات سازمان اداري استخدامي، مصوبات شوراي اداري شهرداري و نامه سازمان بازرسي كل كشور بوده است.

وي افزود: براساس ماده١١٧، شهرداري موظف به تأمين نيروي انساني به‌منظور استقرار نظام شايسته‌سالاري، ثبات نيروي انساني و تقويت روحيه تعلق خاطر پرسنل به مجموعه‌شان است. وي با تأكيد بر اينكه اطلاعات مربوط به استخدام 5 هزار نيروي جديد شهرداري تهران صحت ندارد، گفت:

ما استخدام جديد نداشتيم بلكه آنچه اتفاق افتاد تغيير وضعيت نيروهاي موجود شهرداري از قراردادي به دائم بود كه اين مهم نيز براساس مجوز سازمان امور اداري و استخدامي و مصوبه شوراي شهر در قالب فضاي رقابتي، گزينش و در پست‌هاي بلاتصدي بود. به گفته تشكري‌هاشمي در 12 سال گذشته 1119 نفر به نيروهاي شهرداري اضافه شده كه معادل 2درصد افزايش نيروست.

معاون توسعه منابع انساني شهردار تهران با بيان اينكه برابر آنچه در توسعه مترو در پايتخت صورت گرفته جذب نيرو نيز منطقي و در چارچوب نيازها، مقررات و ضوابط بوده، تصريح كرد: بالغ بر ٧٠درصد نيروهاي مترو داراي مدرك فوق‌ديپلم و ليسانس هستند. نبايد با طرح شبهات غيركارشناسي، موجب كدورت خاطر نيروهاي خدوم شركت بهره‌برداري مترو شويم. تشكري‌هاشمي در ادامه به اقدامات زيرساختي توسعه مترو طي دهه اخير اشاره كرد و گفت:

با توجه به توسعه مترو ناچار به جبران كسري نيروي انساني و تربيت نيروي كارشناس هستيم كه البته در مقايسه با متروي مسكو، هنگ‌كنگ و آتن متروي تهران به ازاي هر كيلومتر تعداد پرسنل بسيار كمتري دارد. معاون شهردار تهران تأكيد كرد: اينكه گفته مي‌شود نيروهاي مترو بي‌سواد هستند، توهين به ۸ هزار و ۹۰۰ نيروي مترو است چون با استناد به آمار 12نيرو با مدرك دكترا، 314نيروي فوق‌ليسانس، نزديك 3هزار نيروي ليسانس، 2100نيروي فوق‌ديپلم، 2959نيروي ديپلم و 522 نيروي زير دپيلم داريم. در پايان اين گزارش رحمت‌الله حافظي خواستار راستي‌آزمايي اين گزارش شد كه در پاسخ تشكري‌هاشمي گفت: به‌عنوان يك مدير مسئوليت تمام گفته‌هايم را برعهده مي‌گيرم.

محسن سرخو نيز خواستار رفع تبعيض ميان آن دسته از نيروهايي شد كه به لحاظ سابقه و تحصيلات يكسانند اما از فوق‌العاده و مزاياي يكسان برخوردار نيستند.غلامرضا انصاري هم بر كوچك و چابك‌سازي سيستم‌هاي اداري شهرداري تأكيد كرد. محسن پيرهادي هم معتقد بود كه در بحث حقوق و دستمزد بايد يكسان‌سازي‌ ميان تمامي شركت‌ها، سازمان‌ها و مناطق صورت گيرد. محمد سالاري نيز خواستار آن شد تا گزارش ارائه شده به‌صورت دقيق و با ذكر تمامي جزئيات به‌منظور شفاف‌سازي‌ بيشتر دراختيار اعضاي شورا قرار گيرد. عليرضا دبير هم خواستار آن شد تا شوراي شهر بعدي پيگيري كند كه چه كساني با چه شرايطي استخدام سازمان‌ها و شركت‌ها شده‌اند يا پست گرفته‌اند.

نظر مهدي چمران نيز اين بود كه برخي مسائل مطرح شده در رسانه‌ها در مورد اينكه مثلا شهرداري تهران 65هزار ميليارد تومان بدهي دارد و ماهي 1000ميليارد بهره مي‌دهد روشنگري و شفاف‌سازي شود. وي تأكيد كرد كه تا از موضوعي مطمئن نشديم آن را بازگو نكنيم.

  • تقسيم طرح حفاظت از باغات پايتخت به 2 بخش

ديروز به پيشنهاد رئيس شوراي شهرتهران قرار شد تا طرح حفظ و صيانت از باغات تهران كه هنوز در شوراي شهر به‌صورت كامل به تصويب نرسيده است به 2 بخش تقسيم شود. بخش اول كه مربوط به شناسايي و شناسنامه‌دار كردن باغات است اجرايي شود و بخش دوم آن‌كه نيازمند تصويب شوراي‌عالي معماري و شهرسازي است و طي مراحل قانوني زمانبر است به بعد موكول شود كه با موافقت ساير اعضا به تصويب رسيد.

البته محمد حقاني، رئيس كميته محيط‌زيست شوراي شهر نيز در بخش ديگري از جلسه و تذكر خود گفت: باغات تهران سرنوشت عجيبي دارند. از اول انقلاب تا‌كنون با وجود قانون حفظ و گسترش اما اين قانون هيچ وقت اجرا نشد و باغاتي كه از سوي برخي نهادها بعد از انقلاب مصادره شد نيز به درستي نگهداري نمي‌شوند. وي در ادامه تأكيد كرد: به‌تازگي تعداد زيادي باغ از سوي يكي از بنيادها به مزايده گذاشته شده است.

اين عضو شوراي شهر پيشنهاد كرد شهرداري تهران اين باغات را خريده و به استفاده عموم برساند. مهدي چمران، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران همچنين ديروز پيش از شروع دستور جلسه در سخناني با استناد به آن بخش از سخنان مقام معظم رهبري كه در جمع سران قوا و مسئولان كشور در مورد هويت ملي مطرح شده بود، گفت: ايشان روي هويت ملي و اسلامي تأكيد بسياري داشتند. حتي فرمودند كه منافع ملي وقتي اهميت دارد كه با هويت ما در تضاد نباشد.

وي در شروع جلسه ديروز با اشاره به اينكه هويت ما در معماري و شهرسازي نيز قابل مشاهده است، گفت: اين قضيه مي‌تواند روي سبك زندگي ما تأثير داشته باشد و همه اينها نشأت گرفته از هويت تاريخي و طولاني ماست و در شوراي شهر چهارم با تشكيل كميسيون معماري و شهرسازي بر اين مهم تأكيد كرديم. چمران در ادامه افزود: سه اصل اسلام، پيشينه تاريخي و انقلابي بودن تشكيل‌دهنده هويت ما بايد باشد.

  • گزارشي از قلب پايتخت

به گزارش همشهري دبير شوراياري منطقه12 نيز ديروز با حضور در صحن علني شوراي شهر درباره مشكلات منطقه سخن گفت و در اين‌باره به مسائلي نظير آسيب‌هاي اجتماعي، اعتياد، ترافيك، آلودگي‌هاي زيست‌محيطي، بافت فرسوده و تردد بي‌رويه موتورسيكلت‌ها اشاره كرد. به‌گفته دبير شوراياري منطقه12 در اطراف مجلس شوراي اسلامي حدود 500خانه مجردي وجود دارد كه مي‌تواند به لحاظ امنيتي خطرساز باشد. در تأييد اين مسائل مهدي چمران نيز بر خطرات اين خانه‌هاي مجردي تأكيد كرد و گفت: واقعا مشكلات منطقه12 فراوان است البته ما با كمبود سرانه‌هاي ورزشي، انبارهاي تجاري خطرناك و مشاغل مزاحم نيز در اين منطقه سروكار داريم.

اينطور كه مهدي چمران در جلسه ديروز شورا گفت منطقه12 در عين حالي‌كه هويت و تاريخ قديم تهران است اما بابت اين مشكلات با تهديداتي نيز مواجه است كه براي حل آن نيازمند اجراي طرح‌هاي ارتقاي فرهنگي هستيم. نظر عابد ملكي شهردار منطقه12 نيز اين بود كه اجراي طرح ارتقاي كيفيت زندگي در منطقه12 جز با همراهي همه دستگاه‌هاي متولي امكان‌پذير نيست و حل آسيب‌ها و مشكلات منطقه به‌دليل قدمت و پيچيدگي زياد نمي‌تواند ظرف يكي دو سال حل شود.

جدول

کد خبر 373138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha