سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: طبق نتایج تحقیق جدید، با وجودی که تولد زودهنگام می‌تواند منجر به آسیب به مهارت‌های شناختی شود اما اکثر کودکان عملکرد تحصیلی خوبی خواهند داشت.

اکثر نوزادان نارس عملکرد تحصیلی خوبی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرغم مطالعات قبلی مربوط به اینکه نوزادان نارس به لحاظ علمی و تحصیلی مشکل دارند، یافته‌های جدید دانشگاه نورث وسترن آمریکا نشان می‌دهد که دو سوم نوزادان متولدشده در هفته ۲۳ یا ۲۴ بارداری به موقع آماده رفتن به مهدکودک بودند.

در این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۱.۳ میلیون کودک متولدشده در هفته ۲۳ تا ۴۱ بارداری را که در نظام مدرسه عمومی فلوریدا ثبت نام کرده بودند، بررسی کردند. گزارشات مهم آمادگی آنها مطابق با گزارشات مدرسه‌شان بود تا مشاهده شود که آیا تولد زودهنگام بر عملکرد تحصیلی‌شان تاثیر داشته است.

یافته‌ها آشکار ساخت کودکانی که بسیار زودهنگام متولد شده بودند غالبا در تست‌های استاندارد خوب عمل نمی‌کردند، اما آنهایی که در هفته ۲۵ بارداری یا بعد از آن متولدشده بودند تقریباً به اندازه کودکان کامل و بموقع متولدشده عملکرد خوبی داشتند.

کریگ گارفیلد، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «یافته‌های ما اثبات می‌کند که اکثر نوزادان متولدشده در هفته‌های ۲۳ تا ۲۴ بارداری دارای امتیاز بالایی از لحاظ عملکرد شناختی در آغاز مهدکودک و در طول مدرسه بودند.»

هر نوزادی که سه هفته یا قبل از سه هفته متولد شود نارس تلقی می‌شود و اغلب اوقات این کودکان با مشکلات سلامت در آینده مواجه هستند.

کد خبر 373075

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha