دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

روند پرداخت تدریجی پول سپرده‌گذاران تعاونی اعتبار فرشتگان به‌تدریج سرعت گرفته و انتظار می‌رود تا یک‌ماه آینده بحران ایجاد شده برای مؤسسه اعتباری کاسپین فروکش کند و تلاش‌ها برای ادامه اعتراض‌های خیابانی هم در حال رنگ باختن است.

به گزارش همشهري، در روزهاي آينده تعداد شعب مؤسسه كاسپين جهت مراجعه سپرده‌گذاران تعاوني‌هاي 8گانه منحل و ادغام شده در اين مؤسسه از 20شعبه به 85شعبه افزايش مي‌يابد تا سپرده‌گذاران راحت‌تر بتوانند خواسته‌هاي خود را پيگيري كنند.

  • اموال فرشتگان براي سپرده‌گذاران

مديركل نظارت بر بانك‌ها و مؤسسات اعتباري بانك مركزي با بيان اينكه هدف اصلي مرجع قضايي و بانك مركزي حقوق سپرده گذاران است، اعلام كرد: در اين رابطه كليه دارايي‌هاي شناسايي شده و دارايي‌هايي كه در آينده شناسايي خواهد شد، تماما متعلق به سپرده‌گذاران است و با همكاري و هماهنگي با مرجع قضايي براي تحقق ا ين امر تلاش خواهد شد.

عباس كمره‌اي تصريح كرد: اين اموال به عادلانه‌ترين شيوه قيمت‌گذاري و با حضور هيأت تصفيه تعاوني منحله فرشتگان و هيأت مديره مؤسسه كاسپين و با نظارت مرجع قضايي و بانك مركزي و نماينده‌اي از سپرده‌گذاران تعاوني منحله فرشتگان به كاسپين منتقل و از محل آنها وجوه سپرده‌گذاران پرداخت شود. به گفته وي، اين پرداخت‌ها به‌صورت علي‌الحساب بوده و درصورت شناسايي اموال و دارايي‌هاي جديد، مبالغ ديگري نيز علاوه بر علي‌الحساب پرداختي بين سپرده‌گذاران تقسيم مي‌شود.

  • پرداخت ۲۶ ميليارد توماني سپرده‌گذاران فرشتگان

به گفته اين مقام مسئول تا ديروز، مبلغي حدود۲۶ ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان به سپرده‌گذاران فرشتگان پرداخت شده است. وي با اشاره به اينكه بانك مركزي منتظر اتمام مراحل اول و دوم است اعلام كرد كه درصورت مراجعه و تعيين تكليف سپرده‌هاي زير ٢٠ ميليون تومان، در مراحل بعدي سپرده‌هاي با مبالغ بيشتر مرحله به مرحله در اولويت تعيين تكليف از طريق ٢٠ شعبه معرفي شده مؤسسه كاسپين قرار خواهد گرفت.

  • نامه بازپرس پرونده به بانك مركزي

در اين شرايط بازپرس شعبه سوم دادسراي رسيدگي به جرايم پولي و بانكي در نامه‌اي به فرشاد حيدري معاون نظارتي بانك مركزي با اشاره به اعتراض برخي سپرده‌گذاران تعاوني اعتبار منحله فرشتگان اظهار كرده است: شعبات تعيين شده از سوي آن مرجع در پرداخت‌ها، مبادرت به حذف قسمتي از اصل سپرده مي‌كنند كه حذف اصل سپرده‌هاي مردم مبهم و خارج از برنامه‌هاي آن مرجع است. در نامه اين مقام قضايي تصريح شده است: اقتضا دارد سريعا موضوع بررسي و نتيجه به اين شعبه اعلام شود و چنانچه وجوهي از اصل سپرده به سپرده‌گذاران پرداخت مي‌شود، مبلغ باقيمانده در دفترچه منعكس شود تا فرايند ساماندهي به‌صورت شفاف اجرايي شود.

کد خبر 373013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha