همشهری آنلاین: بیماران مبتلا به درد مزمن می‌توانند برای تسکین درد خود از خواب خوب همراه با نوشیدن قهوه بهره گیرند.

نوشیدن قهوه همراه با خواب خوب به تسکین درد کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان بیماران مبتلا به دردهای مزمن بغیر از مصرف داروهای مُسکن، می‌توانند از عادات خوب خواب به همراه مصرف قهوه بهره گیرند.

این مطالعه که بر روی موش‌ها انجام شد آشکار ساخت که پنج روز متوالی بی‌خوابی در حد متوسط می‌تواند حساسیت به درد را به شکل قابل توجهی به مرور زمان در موش‌های سالم تشدید کند.

مُسکن‌های رایج نظیر ایبوپروفن موجب توقف حساسیت به درد ناشی از کمبود خواب نمی‌شود. حتی مورفین هم در موش‌های بیخواب، کارآمدی‌اش را از دست داده بود.

در مقابل، هم کافئین و هم مودافینیل، گروه دارویی مورداستفاده برای اختلالات خواب، به شکل قابل توجهی حساسیت بیش از اندازه درد ناشی از بی‌خوابی مزمن و حاد را متوقف کردند.

کالیفرد وولف، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان کودکان بوستون، در این بار می‌گوید: «این یافته نوع جدیدی از مُسکن‌ها را نشان می‌دهد که قبلا موردتوجه نبودند، مُسکنی که به وضعیت بیولوژیکی حیوان بستگی دارد. این داروها می‌توانند به اختلال در چرخه درد مزمن کمک کنند. درد موجب اختلال در خواب شده، سپس درد را افزایش می‌دهد و بازهم موجب اختلال در خواب می‌شود.»

در این مطالعه، محققان تاثیرات بی‌خوابی مزمن یا حاد را بر خواب آلودگی و حساسیت به محرک‌های درد و همچنین محرک‌های غیردرد ارزیابی کردند.

سپس آنها داروهای استاندارد درد نظیر ایبوپروفن و مورفین و همچنین عوامل افزایش بیداری نظیر کافئین و مودافینیل را بررسی کردند.

یافته‌های این محققان در مورد انسان‌ها می‌تواند حاکی از آن باشد که مصرف عوامل تحریک کننده بیداری نظیر قهوه همراه با خواب خوب می‌تواند راهکاری موثر برای تسکین درد باشد.

کد خبر 372904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha