همشهری آنلاین: هیأت وزیران در جلسه خود به ریاست معاون اول رییس جمهور اعلام کرد با توجه به فرا رسیدن شب‌های قدر و سوگواری مولای متقیان حضرت علی(ع)، مطابق سنوات گذشته زمان شروع به کار کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی در سراسر کشور در روزهای نوزدهم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با دو ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

ایسنا نوشت: در ادامه جلسه، وزرای اطلاعات و کشور گزارشی درباره حوادث تروریستی اخیر در کشور و اقدامات اطلاعاتی و امنیتی انجام شده در این خصوص به هیات وزیران ارایه دادند.

  • اختصاص ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی

هیات وزیران با اختصاص مبلغ ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات به سازمان مرکزی تعاون روستایی از طریق بانک‌های عامل برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی موافقت کرد.

  • آیین‌نامه اجرایی مربوط به تأمین اعتبار برای بازخرید کارکنان مازاد و بازنشستگی تصویب شد

هیات دولت، آیین‌نامه اجرایی مربوط به تأمین اعتبار برای بازخرید کارکنان مازاد و یا بازنشستگی در دستگاه‌های اجرایی را به تصویب رساند.

به موجب این آیین‌نامه، دستگاه‌های اجرایی که در بودجه مصوب سال جاری خود اعتبار برای بازخریدی کارکنان مازاد و یا بازنشستگی پیش‌بینی کرده‌اند، می‌توانند طبق قوانین و مقررات مربوط نسبت به انجام امور بازخریدی کارکنان مازاد و یا بازنشستگی اقدام نمایند.

در صورت عدم پیش‌بینی اعتبار برای بازخریدی کارکنان مازاد و یا بازنشستگی و همچنین مکفی نبودن اعتبار پیش‌بینی شده، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از منابع اعتباری حاصل از فروش اموال و دارایی‌های غیرمنقول مازاد در اختیار خود برای این منظور استفاده کنند.

  • بررسی مصوبات شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی

هیات وزیران در ادامه جلسه، تعدادی از مصوبات شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی را مورد بررسی و تصمیم گیری قرار داد.

بر این اساس، بودجه سازمان‌های مناطق آزاد تجاری - صنعتی مربوط به سال ۱۳۹۶ و اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۵ و اساسنامه‌های شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم و شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم به تصویب رسید.

همچنین دیگر مصوبات یاد شده شامل صورت وضعیت مالی طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان منطقه آزاد قشم مربوط به سال مالی ۱۳۹۴، انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانونی سازمان منطقه آزاد چابهار برای سال مالی ۱۳۹۴، اصلاح موضوع فعالیت منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، تعیین محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی، لایحه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لار، واگذاری دو باب غرفه تجاری به بنیاد فرهنگی نهج‌البلاغه توسط سازمان منطقه آزاد کیش، اجازه توافق به سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم درخصوص دعوای مطروحه و طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی کاشان، سمنان، شمال استان بوشهر و جزیره انزلی به تصویب هیات وزیران رسید.

  • تهاتر مطالبات و بدهی‌های دولت از طریق واگذاری اسناد تسویه خزانه

هیات وزیران به منظور تسویه بدهی‌های قطعی دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی با مطالبات خود از آنها، به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داد نسبت به صدور اوراق تسویه خزانه تا مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال اقدام نماید.

همچنین تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال از این اعتبار برای تهاتر بدهی و طلب دولت به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و شرکت‌های وابسته به آن ستاد که حداقل ۳۰ درصد از سهام آنها متعلق به ستاد مذکور و شرکت‌های تابعه باشد، بدون لحاظ موارد مستثنی شده درخصوص منابع حاصل از واگذاری شرکت‌های دولتی مندرج در این آیین‌نامه، تعلق می‌گیرد.

  • مطالبات و بدهی‌های شرکت‌های دولتی با سازمان‌های خصوصی سازی و امور مالیاتی کشور تهاتر می‌شود

با تصویب هیات وزیران، مطالبات شرکت­‌های توسعه مسیر برق گیلان، انرژی‌گستر جم، افق توسعه انرژی طوس و مولد نیروگاهی تجارت فارس از شرکت‌های دولتی با بدهی همان شرکت‌ها به سازمان‌های خصوصی‌سازی و امور مالیاتی کشور به مبلغ ۲۳۲۰ میلیارد و ۵۹۳ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۶۶۱ ریال تهاتر شد.

  • مصوبه اختصاص اعتبار برای ایجاد تأسیسات عمومی پایگاه ‌های مسکن مهر اصلاح شد

دولت با اصلاح تصویب نامه مربوط به اختصاص اعتبار به وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد تأسیسات عمومی پایگاه‌های مسکن مهر موافقت کرد.

بر این اساس، اعتبار لازم به منظور ایجاد تأسیسات عمومی پایگاه‌های مسکن مهر برای جلوگیری از حوادث غیرمترقبه و بیماری‌های همه‌گیر انسانی، در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

  • آیین‌نامه اجرایی کمک به توسعه و ارتقای کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور تصویب شد

هیات وزیران آیین‌نامه اجرایی مربوط به کمک به سرمایه گذاری در راستای توسعه و ارتقای کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور توسط شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به تصویب رساند.

  • آیین‌نامه اجرایی قانون دریایی ایران به تصویب رسید

هیات وزیران آیین‌نامه اجرایی قانون دریایی ایران را تصویب کرد.

در این آیین‌نامه، موضوعاتی همچون تعریف شناور، نحوه درخواست صدور گواهینامه ثبت شناور و شرایط و مدارک لازم برای انواع شناورها، حق‌الثبت و سایر حقوقی که برای ثبت اسناد و مدارک شناور باید پرداخت شود و نیز قوانین و مقررات مربوط مورد بررسی قرار گرفته است.

  • اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس

هیات وزیران ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح­‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را برای پیگیری موضوع تعیین کرد.

کد خبر 372893

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha