همشهری آنلاین: معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تا سال ٩٢ در تهران سالانه بیش از هشت هزار مرگ مرتبط با آلودگی هوا داشتیم که اکنون به پنج هزار تا پنج هزار و ٥٠٠ مورد در سال رسیده است.

سعید متصدی

به گزارش ایرنا، سعید متصدی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست افزود: کاهش سه هزار مرگ ناشی از آلودگی هوا در سال با اقدامات صورت گرفته میسر شد اما باید تلاش کنیم به صفر برسد.

وی اظهار کرد: این میزان کاهش نتیجه شروع عملیات سلامت محور و کاهش مرگ و میر سازمان حفاظت محیط زیست است که نتیجه بسیار خوبی به همراه داشته است.

متصدی گفت: دولت یازدهم از ابتدای فعالیت خود برنامه‌های محیط زیستی را سرلوحه کارهای خود قرار داده از این رو موفقیت‌های خوبی چه در عرصه ملی و چه جهانی به دست آورده‌ایم.

وی با اشاره به این که معاونت انسانی سازمان محیط زیست از نیمه دوم سال ٩٢ فعالیت‌های خود را بر اساس برنامه‌ای منسجم و مدون آغاز کرد گفت: تقویت برنامه‌های بین بخشی میان سمن‌ها و ادارات دولتی، توسعه دیدگاه‌های سلامت محور و کاهش مرگ و میر، شاخص گذاری فرایندها بر اساس دستورالعمل‌ها و حرکت همگام با جامعه جهانی و بهره‌گیری از فناوری در راستای حفظ محیط زیست راهبردهای معاونت است که به بیش از ٩٠ درصد از این راهبردها و فعالیت‌ها دست یافته‌ایم.

کد خبر 372833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha