همشهری آنلاین: منابع خبری فاش کردند که دولت امارات شرکت‌های روابط عمومی و تبلیغاتی انگلیس را برای تبلیغات علیه دولت قطر به خدمت گرفته است.

امارات شرکت‌های انگلیسی روابط عمومی را برای تبلیغ علیه قطر به خدمت گرفت

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی نبأ، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از استفاده از امکانات موجود در غرب برای تشدید تنش و درگیری جاری بین خود دریغ نکرده اند. امارات شرکت‌های انگلیسی را به خدمت گرفته است تا لندن را به تغییر موضع خود در قبال قطر و گروه اخوان المسلمین سوق دهد.

درحالی که اختلافات بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شدت می گیرد؛ این کشورها همه توان مالی و تبلیغاتی خود را برای ورود به این جنگ بسیج می‌کنند. این امر باعث تشدید دشمنی بین آنها و برملا شدن جنبه ها و مسائلی می‌شود که در طول سالهای گذشته مخفی بوده است.

برخی منابع مطبوعاتی نزدیک به خاندان حاکم در دوحه قطر گفتند: ابوظبی شرکت‌های تبلیغاتی و روابط عمومی انگلیسی و ابزارهای رسانه‌ای و روزنامه‌نگاران انگلیسی را برای انتشار اخبار ساختگی بد و نامناسب علیه قطر به خدمت گرفته است.

از سال 2010 میلادی، سفارت امارات در لندن از خدمات شرکت مشاوره و روابط عمومی و تماس سیاسی کویلر کمک می‌گیرد و ماموریت به خدمت گرفتن شماری از خبرنگاران و نمایندگان برای به راه انداختن کمپین‌های تبلیغاتی علیه دوحه را به این شرکت محول کرده است.

براساس تحقیقات روزنامه میل آن ساندی انگلیس در اواخر سال 2015، دولت ابوظبی میلیون‌ها پوند به شرکت کویلر برای حمله و به راه انداختن کمپین علیه قطر و اخوان المسلمین در انگلیس و خدشه وارد کردن به وجهه قطر پرداخت کرده است.

در گزارش میل آن ساندی آمده است: ابوظبی ماهیانه حدود 93 هزار دلار به مدت شش سال به شرکت کویلر پرداخت کرده است تا در مقابل، این شرکت خبرنگاران به خدمت گرفته شده را برای انتشار اخبار و گزارش‌های ساختگی علیه قطر بکار بگیرد.

برپایه این گزارش، ماموریت ترور شخصیت خبرنگاران انگلیسی که درخصوص مسائل داخلی امارات بد می‌نویسند نیز به کویلر محول شده است.

نویسنده این تحقیقات گفت که به یک نسخه از ایمیلی دست یافته است که جرالد راسل به روسای خود در لندن و ابوظبی فرستاده است تا به آگاهی آنها برساند که لاندو گلیگان مقاله‌ای در روزنامه ساندی تلگراف علیه قطر درخصوص حمایت از تروریسم نوشته است.

در پی این نامه، دو ماه حمله‌ای تبلیغاتی علیه قطر به راه افتاد که در جریان آن روزنامه تلگراف 34 مطلب و اکثرا به قلم گیگان علیه قطر نوشت.

در سایه مطالب منتشر شده در سایت رسمی خبرگزاری دولتی قطر به نقل از امیر این کشور، تنش و درگیری بی‌سابقه‌ای این روزها بین امارات و عربستان با قطر به راه افتاده است که با حمله متقابل رسانه‌های دو طرف همراه است.

دولت قطر اعلام کرده است که این سایت هدف حمله سایبری قرار گرفته و مطالب منتشر شده متعلق به امیر قطر نیست اما عربستان و امارات این توضیح قطر را رد کرده‌اند.

در پی بالا گرفتن این تنش‌ها که درست چند روز بعد از اجلاس سران تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی با ترامپ به میزبانی عربستان در شهر ریاض آغاز شد، دولت کویت درصدد میانجیگری برآمده است اما این امر تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

کد خبر 372622

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha