مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس ستاد معاینه فنی تهران گفت: یک میلیون خودروی از ابتدای اجرای طرح LEZ جریمه شدند

ترافیک

که تنها ۹ هزار خودرو به دلیل عدم ثبت پلاکشان در سامانه «سیم فا» به اشتباه جریمه شده‌اند.

سیدنواب حسینی منش در گفتگو با مهر، در خصوص جریمه برخی از خودروها که دارای معاینه فنی هستند، اما به دلیل ثبت نشدن خودروهایشان در سامانه «سیم فا» جریمه شده‌اند، افزود: این خودروها دو دسته هستند، خودروهایی که از مراکز معاینه فنی تهران برگه گرفتند، اما در زمان انتقال اطلاعات به سامانه یکپارچه وزارت کشور اطلاعات ثبت نشده و به اشتباه جریمه شدند. این تعداد خودروها بسیار اندک هستند و می‌توانند با برگه جریمه، برگه معاینه فنی و کارت خودرو به همان مرکز معاینه فنی مراجعه کرده پرونده تشکیل دهند تا جریمه پاکسازی شود.

وی ادامه داد: اما تعداد زیادی از خودروها که دچار چنین مشکلی شده‌اند از مراکز معاینه فنی شهر تهران برگه دریافت نکردند. این افراد از مراکز معاینه فنی غیر از شهر تهران برگه گرفته یا برگه معاینه فنی خود را بدون حضور در مراکز معاینه فنی گرفتند که این برگه‌ها جعلی بوده و برای همین پلاک شان در سامانه سیم فا ثبت نشده و به حق هم جریمه شدند و کاری نیز نمی‌توان برای این افراد کرد.

حسینی منش همچنین با اشاره به سیستم خودکار دوربین‌های ثبت جریمه خودروهای فاقد برگه معاینه گفت: تمام خودروهایی که از سال ۹۰ به قبل چه در ابتدای سال ۹۰ و چه در ماه‌های آخر این سال برگه دریافت کردند از ابتدای سال ۹۶ توسط دوربین‌ها جریمه می‌شوند زیرا دوربین‌ها تمامی خودروهایی را که از سال ۹۰ به قبل دارای برگه معاینه فنی هستند را شامل حال برگه معاینه فنی می‌داند. بنابراین بسیاری از خودروها بدون آنکه بدانند، شامل حال جریمه شدند، بنابراین آن خودروهایی که از مرکز تهران برگه معاینه فنی گرفتند، می‌توانند به این مراکز مراجعه کردند و پرونده تشکیل دهند و خودروهایی که از مرکز معاینه فنی خارج تهران که استاندارد هستند به وزارت کشور مراجعه کرده و برای پاکسازی جرایم خود تشکیل پرونده دهند.

رئیس ستاد معاینه فنی تهران درخصوص همکاری پلیس برای پاکسازی جرایم گفت: پلیس راهور تهران در این رابطه همکاری خوبی با شهرداری داشته و در حال حاضر ۹هزار پرونده تکمیل و برای پاکسازی ارسال شده که این میزان به نسبت خودروهای کل شهر تهران عدد ناچیزی است و همیشه در هر طرح جدیدی درصدی خطا وجود دارد.

وی افزود: از زمان اجرای LEZ یک میلیون خودرو بخاطر نداشتن معاینه فنی جریمه شدند که این میزان جریمه بسیار اندک است.

حسینی منش تاکید کرد: با نامه نگاری‌هایی که در حال انجام است، تمام دیتاهای جدید به سامانه وارد شده و امیدواریم تا آبان ۹۶ خطاهای سیم فا به صفر برسد.

رئیس ستاد معاینه فنی تهران در پاسخ به پرسشی درباره اینکه قرار بود طرح LEZ به تدریج در شهر تهران تکمیل شود، گفت: ما مجری این طرح هستیم و تصمیم گیر اصلی دولت است، اگر قرار باشد سیاست‌های محدود کننده برای خودورهای آلاینده قرار است بیشتر شود باید از سوی دولت تصویب و مدیریت شهری به عنوان مجری پروژه آن را اجرا کند.

کد خبر 372600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha