همشهری آنلاین: کابینه آلمان تصمیم خروج نیروهای این کشور از پایگاه هوائی اینجرلیک در ترکیه را مورد تصویب قرار داد.

کابینه آلمان خروج نظامیان این کشور از اینجرلیک را تصویب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دویچه وله به نقل از «اورزلا فون در لاین» (Ursula von der Leyen) وزیر دفاع آلمان در این باره اعلام کرد: اینجرلیک پایگاه خوبی برای مبارزه با تروریست های داعش است؛ لیکن نمی توانیم بپذیریم که این کشور اجازه دیدار ما با نظامیانمان را به ما ندهد.

لازم به ذکر است، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان پس از دیدار روز دوشنبه هفته جاری با همتای ترکیه ای خود اعلام کرد که کشورش چاره ای جز آغاز فرایند خروج نیروهای خود از پایگاه هوایی اینجرلیک در ترکیه ندارد.

وزیر خارجه آلمان در این باره اعلام کرده بود: از آنجایی که عملیات نیروهای آلمان در ترکیه به تایید پارلمان رسیده است، نمایندگان باید بتوانند با نظامیان دیدار کنند. ترکیه باید این نکته را درک کند که در شرایط کنونی ما باید نیروهای خود را از اینجرلیک خارج کنیم.

لازم به ذکر است، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه روز دوشنبه این هفته در دیدار با همتای آلمانی خود اعلام کرد که آنکارا نمی تواند مجوز دیدار نمایندگان پارلمان آلمان از پایگاه هوایی اینجرلیک در این کشور را صادر کند.

روز گذشته وزیر خارجه آلمان پس از مذاکرات ناموفق در آنکارا بدون دستیابی به نتیجه ای درخصوص درخواست کشورش از ترکیه مبنی بر مجوز دیدار نمایندگان پارلمان آلمان با نیروهای آلمانی مستقر در پایگاه اینجرلیک، به برلین بازگشت.

کد خبر 372493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha