مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
۰ نفر

۳۰دقیقه پیاده‌روی روزانه احتمال مرگ ناشی از سرطان را به نصف کاهش می‌دهد.

پیاده روی

 مطالعات محققان دانشگاه هاروارد بر 992مورد بیمار مبتلا به سرطان روده نشان می‌دهد که بیمارانی که پیاده‌روی روزانه داشته‌اند 42درصد کمتر از دیگران جان خود را از دست می‌دهند. سرطان در این بیماران وارد مرحله سوم شده و به بافت‌های اطراف گسترش یافته بود. در این مرحله سرعت رشد سرطان افزایش می‌یابد.

پیش از این، مطالعه دیگری بر 194زن مبتلا به سرطان سينه که به‌تازگی عمل جراحی انجام داده بودند نیز نشان داد که ورزش مستمر و منظم می‌تواند مرگ ناشی از سرطان سينه را نیز کاهش دهد.

به نیمی از اين بیماران گفته شده بود که 180دقیقه در هفته به‌مدت حداقل 8‌ماه فعالیت‌های ورزشی انجام دهند. تحقیقات دانشمندان دانشگاه فناوری کوئینزلند نشان داد که این زنان 55درصد بیشتر عمر كردند. برای اکثر بیماران در 2مطالعه پیاده‌روی سریع دوچرخه‌سواری ملایم و همچنین فعالیت‌هایی مانند تمیز کردن خانه و چمن‌زنی نیز به حساب ورزش گذاشته شده؛ البته به شرط اينكه در این فعالیت‌ها ضربان قلب افزایش یابد.

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که حتي ورزش ملایم نیز می‌تواند رشد تومور را با کاهش ترشح هورمون‌ها آهسته کند. هورمون‌های انسولین و استروژن (در سرطان سينه در خانم‌ها) عوامل تکثیر سرطان است. ورزش همچنین التهابات بیماران مبتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد و چربی در بیماران چاق باعث ترشح هورمون‌هایی می‌شود که در رشد تومور‌ها موثرند.

این مطالعات در کنفرانس انجمن آنکولوژی بالینی در شیکاگو ارائه شده است. در اين كنفرانس كه بزرگ‌ترین نشست جهانی سرطان است، دکتر ارین‌ون بلاریگن استادیار دانشگاه کالیفرنیا گفت: نتایج تحقیقات اخیر به‌گونه‌ای است که توصیه به ورزش باید از سوی پزشکان به بیماران مانند دارو تجویز شود.

کد خبر 372429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha