چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۶
۰ نفر

یکی از خوشمزه‌ترین سوپ‌های زمستانی در کشور مجارستان، سوپ خامه‌ای اسفناج است و همان‌طور که از نام آن پیداست، مواد اولیه آن را اسفناج و خامه تشکیل می‌دهد.

 البته گاهی اوقات زرده تخم‌مرغ را نیز به مواد داخل آن اضافه می‌کنند.

مواد لازم برای 4 نفر:

- 500 گرم برگ اسفناج

- 5 پیمانه آب

- 2 عدد پیاز (ریز خرد شود)

- 25 گرم یا 2 قاشق سوپ‌خوری کره

- 3 قاشق سوپ‌خوری آرد سفید

- یک پیمانه خامه

- نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

- 2 عدد تخم‌مرغ پخته برای تزئین

طرز تهیه:

1 – آب را در قابلمه‌ای بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا به جوش آید. سپس اسفناج را به همان حالت درسته به آن اضافه کنید و مدت 5 تا 6 دقیقه حرارت دهید تا بپزد.

2 – برگ اسفناج پخته شده را از داخل آب بیرون آورید و در دستگاه خردکن یا غذاساز آن را به پوره تبدیل کنید. قابلمه حاوی آب را نیز کنار بگذارید.

3 – کره را داخل تابه‌ای بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا آب شود. سپس پیاز خردشده را در آن تفت دهید تا طلایی رنگ شود.

حالا پیازداغ را از روی اجاق بردارید و پس از اضافه کردن آرد، دوباره روی شعله اجاق گاز به مدت یک الی دو دقیقه حرارت دهید تا آرد نیز سرخ شود.

4 – مخلوط پیازداغ و آرد سرخ‌شده را به آبی که اسفناج در آن پخته شده است، افزوده و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا دوباره به جوش آمده و کمی غلیظ شود.

پس پوره اسفناج و خامه را به آن اضافه کرده و مدتی حرارت دهید تا سوپ جا افتاده و غلظت مناسبی پیدا کند.

در این فاصله، نمک و فلفل موردنیاز را به سوپ اضافه کنید. در ضمن، تخم‌مرغ‌ها را هم در قابلمه کوچکی آب‌پز کنید. در پایان، سوپ را در ظرف مورد نظر برای سرو بریزید و تخم‌مرغ‌های پخته را هم با چاقو به دو نیم کرده و روی سوپ قرار دهید.

کد خبر 37231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز