سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محبوبه کاظمی مدیر نگارخانه «ترانه باران» از برپایی نمایشگاه خوشنویسی «بسم الله الرحمن الرحیم» به مناسبت ماه مبارک رمضان در این نگارخانه خبر داد.

تجسمی

به گزارش مهر؛ محبوبه کاظمی مدیر نگارخانه «ترانه باران» درباره فعالیت این نگارخانه که در زمینه خوشنویسی به  صورت تخصصی فعالیت می‌کند، گفت: ما هر سال در ماه مبارک رمضان نمایشگاه حضرت علی(ع) را برپا می‌کردیم اما امسال تصمیم داریم نمایشگاه «بسم الله الرحمن الرحیم» را برگزار کنیم که بعد از تعطیلات نیمه خرداد کارهای نهایی برپایی این نمایشگاه را انجام خواهیم داد.

وی درباره رویکرد گالری «ترانه باران» در سال ۹۶ بیان کرد: ما از ابتدای سال ۹۶ رویکرد این گالری را به سمت موزه-گالری سوق دادیم و در واقع نگارخانه «ترانه باران» با تبدیل شدن به موزه- گالری در یک بخشی از فعالیت‌های خود به ارائه محتوای فرهنگی فارغ از جنبه اقتصادی توجه دارد. ما در بخش موزه با نمایش دادن اشیا و آثار موزه ای هنرمندان خوشنویس به دنبال بالا بردن سطح آگاهی مردم هستیم و شروع این فعالیت هم همزمان با روز جهانی موزه با برپایی نمایشگاه و آثار و اشیای رضا مافی هنرمند نامدار خوشنویسی کشورمان بود.

مدیر گالری «ترانه باران» با بیان اینکه می‌خواهند روند پژوهش محور را با اضافه کردن جنبه موزه ای در فعالیت نگارخانه دنبال کنند، اظهار کرد: هنر خوشنویسی هنر ملی ما و هنری چند وجهی است که تاریخ و تمدن و ادبیات ما را هم به رخ می کشد برای همین شخصا به این سمت گرایش پیدا کردم تا جنبه پژوهشی را در برپایی نمایشگاه ها بالا ببریم. با این اقدام با مجموعه داران نسخه های خطی هم ارتباط بیشتری برقرار می کنیم و از آنجایی که ما موزه- گالری هستیم امکان فروش آثار را هم داریم.

کاظمی افزود: موزه- گالری داری قطعا از گالری‌داری سخت تر است چون باید به دنبال لینک‌های متعدد برای دسترسی به منابع باشیم. ضمن اینکه گاه با کم توجهی و بی مهری نیز مواجه می‌شویم. توقع ما این است که اینگونه فعالیت‌ها مورد استقبال قرار بگیرد و با توجه علاقه‌مندان خستگی از تن ما بیرون برود. همه می‌دانیم که شرایط اقتصادی گالری داری سخت است و ما با عشقی که به فرهنگ و هنر داریم سختی‌ها را به جان می خریم.

وی در پایان درباره تجربه گرداندن تنها گالری تخصصی خوشنویسی در سال ۹۵ بیان کرد: هنر خوشنویسی اصیل‌ترین هنر اسلامی و ایرانی است که به لحاظ محتوایی هیچ ابتذالی به آن راه ندارد ولی کمتر به آن توجه می‌شود. یک سری هنرها عمومی‌تر هستند و از دید زیبایی شناسانه راحت تر ارائه می‌شوند اما هنر خوشنویسی تخصصی تر است و ارائه‌اش نیز سخت تر است. سال ۹۵ سالی همراه با سختی‌های اقتصادی بود ولی ما توانستیم بعد فرهنگی نگارخانه را با برپایی نمایشگاه‌ها و بعد اقتصادی را با برپایی حراج «ترانه باران» جبران و راه جدیدی در اقتصاد این هنر باز کنیم که امیدواریم در سال جدید بتوانیم آن را رشد و توسعه بدهیم.

کد خبر 372246

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha