وقتی قرار است آقایان غذایی سریع درست کنند، همواره یکی از پیشنهادها ساندویچ است. این بار می‌خواهیم طرز پخت ساندویچ پنیر و تخم‌مرغ روی نان تست را به شما پیشنهاد کنیم.

فقط پیش از مراجعت به خانه، این چند قلم مواد  را تهیه کنید.

مواد لازم برای درست کردن چهار ساندویچ تند و تیز:

- 350 گرم پنیر چدار

- 125 گرم پنیر گودا

- یک قاشق چای‌خوری پودر خردل

- یک قاشق چای خوری سس خردل

- 2 تا 3 قاشق سوپ‌خوری شیر

- 4 عدد نان تست

- 4 عدد تخم‌مرغ

- نمک و فلفل قرمز به میزان لازم

طرز تهیه:

1 - پنیرها را در قابلمه کوچکی رنده کنید. سپس سس و پودر خردل، نمک، فلفل قرمز و شیر را به آن اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید.

2 - قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و آرام هم بزنید تا پنیرها آب شده و مخلوط، حالتی کرم مانند پیدا کند. سپس قابلمه را از روی اجاق بردارید و کنار بگذارید تا کمی سرد شود.

3 - نان‌های تست را در فر یا دستگاه تستر، تست کنید و روی سینی میله‌ای فر بچینید. پس از اینکه دوطرف نان‌ها خوب تست شد سینی را از داخل فر بیرون آورید.

حالا مخلوط پنیر را به 4 قسمت مساوی تقسیم کرده و هر کدام را روی یکی از نان‌ها بریزید و گریل را با حرارت متوسط روشن کنید. سینی را داخل فر قرار دهید و بگذارید مواد روی نان طلایی تیره شوند.

4 - یک سوم از حجم تابه گود کوچکی را از آب پر کنید و تابه را روی شعله اجاق گاز قرار دهید. به محض اینکه آب جوش آمد، چاقویی را داخل آب سریع بچرخانید تا گودالی درون آن به وجود آید؛ سپس فورا یکی از تخم‌مرغ‌ها را شکسته و داخل گودال آب بیندازید و 4 دقیقه حرارت دادن را ادامه دهید. [خواص تخم‌مرغ]

به این صورت، سفیده و زرده تخم‌مرغ به صورت نیمکره سفت می‌شوند سپس تخم‌مرغ را از داخل آب بیرون آورده و روی نان تست بگذارید. این کار را در مورد 3 تخم‌مرغ دیگر نیز تکرار کنید. ساندویچ‌ها آماده است. آنها را با کمی سبزی و گوجه‌فرنگی میل کنید.

کد خبر 37211

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز