مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: زایمان زودرس عوارض پزشکی برای نوزادان در پی دارد، یکی از عوارض جدی که زایمان زودرس می‌تواند به وجود آورد، فلج مغزی نوزادان است.

نوزاد

رئیس کلنیک سقط مکرر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری پژوهشگاه ابن سینا در گفت وگو با ایرنا افزود: البته این موضوع بستگی به وزن زمان تولد نوزاد و سن حامگی دارد. هرچه سن حاملگی و وزن موقع تولد پایین تر باشد، احتمال بروز فلج مغزی نوزادان بیشتر است.

دکتر سهیلا انصاری پور زمان مناسب بین دو بارداری را بیشتر از 18 ماه اعلام و اظهار کرد: در مطالعات انجام شده در زمینه فاصله مناسب بارداری نشان داده شده است که اگر فاصله گذاری مناسب بین زایمان‌ها صورت نگیرد احتمال زایمان زودرس و پایین بودن وزن نوزاد وجود دارد.

وي با یادآوری این که رعایت نکردن فاصله گذاری مناسب در بارداری‌ها، سبب کم خونی در مادران می‌شود، گفت: کلسیم و آهن از جمله مواد مغذی است که در دوران بارداری مصرف می‌شوند و برای تامین آنها نیاز به زمان مناسب می‌باشد که اگر رعایت نشود هم به مادر و هم به نوزاد آسیب می‌رسد.

انصاری پور همچنین بیان کرد: فاصله گذاری مناسب بارداری از لحاظ تربیتی و روانی فرزندان هم بسیار اهمیت دارد و امکان توجه مناسب و بیشتر به فرزند را به طور جداگانه فراهم می‌آورد.

وی به انجام مطالعه ای در اوهایوی آمریکا روی 454 هزار و 716 مورد تولد زنده اشاره کرد و اظهارکرد: مادرانی که فاصله بارداری کمتر از 12 ماه داشتند احتمال زایمان زودرس آنها 53.3 درصد بود که در مقایسه با فاصله گذاری بیشتر از 18 ماه این مقدار به 37.5 درصد رسید.

انصاری پور افزود: در مورد مادرانی هم که عمل سزارین داشته اند، باید فاصله زمانی رعایت شود تا دچار آسیب نشوند. اگر فاصله زمانی بین بارداری‌ها کمتر از 18 ماه باشد، خطر پارگی رحم در مادران سه برابر بیشتر از زنانی است که این فاصله در آنها بیشتر از 18 ماه است.

فوق تخصص نازایی ادامه داد: مطالعه دیگری نیز روی مادرانی انجام شده است که عمل سزارین انجام داده اند و براساس آن، اگر فاصله دو بارداری کمتر از 6 ماه باشد در مقایسه با بیشتر از 6 ماه، خطر پارگی رحم سه برابر است.

کد خبر 372092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha