چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان دانشگاه کالیفرنیا واقع در سن دیه‌گو یک دستکش انعطاف‌پذیر ساختند که حس لمس کردن اشیا را شبیه‌سازی می‌کند.

دستکش

به گزارش ایرنا به نقل از ساینس دیلی، این دستکش با استفاده از فناوری عضلات Mckibben ساخته شده است. این عضلات در واقع تیوب‌های لاستیکی با قابلیت باد شدن هستند که درون الیاف بافته قرار دارند و در قسمت پشت هریک از انگشتان دستکش قرار گرفته‌اند.

وقتی یکی از این عضلات باد می‌شود، موجب تحریک حس لامسه در آن انگشت می‌شود. شدت باد شدن هر عضله، تعیین کننده شدت فشاری است که بر انگشت مربوطه وارد می‌شود.این دستکش که در حال حاضر قابلیت شبیه‌سازی حس نواختن پیانو را دارد، با استفاده از یک سیستم حسگر حرکتی موسوم به Leap Motion، حرکات دست کاربر را تشخیص می‌دهد.

این سیستم حسگر حرکتی پس از دریافت حرکات دست کاربر آن را توسط کامپیوتر تحلیل کرده و حرکت دستان کاربر را در دنیای واقعی ارزیابی می‌کند. سپس حس لمس کردن کلیدهای پیانو را با استفاده از عضلات مصنوعی دستکش، برای کاربر شبیه‌سازی می‌شود. برای مثال اگر حرکت انگشت کاربر در دنیای واقعی موجب برخورد آن با کلید پیانو و نواختن یک نت شود، دستکش فعال شده و آن انگشت را به‌گونه‌ای تحریک می‌کند که گویی واقعا کلید پیانو را لمس کرده است.

محققان اکنون در تلاشند تا اندازه و بهای تمام شده تولید دستکش را کاهش دهند. همچنین قصد دارند سیستم حسگر Leap Motion را با حسگرهای درونی کوچک جایگزین کنند.

کد خبر 371985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha