چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
۱ نفر

همشهری آنلاین: شعبان نصیری اول فروردین سال ۱۳۳۷ در تهران دیده به جهان گشود.

شعبان نصیری

خانواده وی در کودکی ساکن تهران، خیابان حسینی در محله نظام آباد شد. او پس از پیروزی نهضت اسلامی، به «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» پیوست و در تشکیل بسیج نوجوانان کرج نقش بسزایی داشت.

با آغاز جنگ تحمیلی، «شعبان نصیری» به مناطق عملیاتی شتافت و از آن روز تا آخرین لحظات حیاتش، از کسوت جهاد و مقاومت خارج نشد.

شهید نصیری در دوران دفاع مقدس سمت هایی همچون جانشین فرمانده گردان امام سجاد (ع) و جانشین فرمانده گردان حضرت علی اکبر(ع) لشکر 10 سیدالشهدا(ع) را برعهده داشت.

سردار پاسدار شهید شعبان نصیری یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس خرداد سال 1396 همزمان با اولین شب ماه مبارک رمضان توسط تکفیری‌های داعش در عملیات آزاد سازی غرب شهر موصل عراق به شهادت رسید ودر قطعه 29 بهشت زهرا (س) تهران دفن شد.

شهید نصیری پس از نزدیک به 38 سال مجاهدت و جهاد در میادین جنگ تحمیلی و عرصه دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در عراق، سرانجام به یاران شهیدش پیوست.

او از جانبازان 8 سال دفاع مقدس بود و در دفاع از حرم اهل بیت(ع) دچار مجروحیت شده بود که پس از اندکی مداوا مجددا وارد عراق شد و در دفاع از حریم اهل بیت(ع) در عراق به شهادت رسید.

شعبان نصیری

از وی دو فرزند پسر و یک دختر به یادگار مانده است.

وصیت سردار شهید شعبان نصیری به نوه پسری‌اش محمدیاسر نصیری:

بنام خدای مهربان
پسرم. محمدیاسر
سلام علیکم

فکر کردم در این زمان بسیار کوتاه چه بنویسم تا چراغ راهت باشد و همیشه راهنمای وجودت.

سعی کن دروغ نگویی که دروغ گناه بسیار بزرگی است.

اگر حق را شناختی هیچوقت از مسیر آن خارج نشو

ساده و سالم زندگی کن، هر کاره‌ای که هستی مهم نیست، چه رفتگر زحمتکش شهرداری باشی و چه متخصص سوخت موشک، اشتباهاتت را هرچند کوچک بپذیر و جبران کن که ساخته شوی.

کد خبر 371977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha