سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

رامین سلیمی یکتا: روبرتو فیرمینو (Roberto Firmino) دوم اکتبر ۱۹۹۱ در شهر ماسئو برزیل بدنیا آمد و در سال ۲۰۰۸ با ۱۷ سال سن به باشگاه فیگورنسه برزیل پیوست.

فیرمینو

روبرتو توسط یک دندانپزشک به نام پورتلا کشف شد. در ابتدا او به عنوان یک هافبک دفاعی مورد استفاده قرار می‌گرفت. فیرمینو کارش را بصورت حرفه‌ای در 24 اکتبر 2009 در حالی آغاز کرد که در بازی مقابل باشگاه پونته پریتا به مدت نیم ساعت جایگزین تونینهو شد.

روبرتو در فیگورنسه

او اولین گل حرفه‌ایش را در 8 می2010 در بازی مقابل سائوکاتانو به ثمر رساند.

او در طی 36 بار حضور در طی فصل موفق شد 8 گل به ثمر برساند. و پس از دو سال غیبت بازگشت خوبی به سری آ برزیل داشته باشد.

روبرتو در هوفنهایم

  • هوفنهایم

فریمینو در دسامیر 2010 با باشگاه هوفنهایم آلمان قرارداد 5 ساله امضا کرد. او رسماً در اول ژانویه 2011 به این باشگاه پیوست.

فیرمینو پس از یک ماه در بوندس لیگا مقابل ماینز به میدان رفت و توانست 75 دقیقه برای تیمش بازی کند. او اولین گلش را در بوندس لیگا در 16 آوریل مقابل اینتراخت فرانکفورت به ثمر رساند.

در فصل 2013-2012 فیرمینو در 36 بازی موفق شد 7 بار دروازه حریفان را بازکند.

در پایان فصل 2014-2013 فیرمینو با به ثمر رساندن 16 گل چهارمین گلزن لیگ شد و پدیده لیگ نام گرفت.

روبرتو در لیورپول

در 23 ژوئن 2015 فیرمینو در حالیکه در رقابت‌های کوپا آمریکا برای تیم ملی برزیل بازی می‌کرد هوفنهایم برای پیوستن او به باشگاه لیورپول انگلیس با قرارداد 29 میلیون پوند به توافق رسید. این قرارداد در 4 جولای نهایی شد. فیرمینو کارش را در یک بازی دوستانه پیش فصل مقابل سوئیندون تاون اغاز کرد ولی یک هفته بعد در بازی مقابل استوک سیتی در 12 دقیقه آخر بازی به جای جوردن آیب به زمین رفت.

در 21 نوامبر فیرمینو اولین گلش را در بازی مقابل منچسترسیتی در استادیوم شهر منچستر به ثمر رساند تا لیورپول در این بازی با نتیجه 1-4 پیروز شود.

با پیشرفتی که فیرمینو از خود نشان داد موفق شد در ماه ژانویه به عنوان بازیکن ماه لیورپول انتخاب شود. او در پایان فصل موفق شد با 10 گل بهترین گلزن لیورپول معرفی شود.

روبرتو در تیم ملی

در می 2015 فیرمینو در لیست 23 نفره تیم ملی برزیل برای رقابت‌های کوپا آمریکا که در شیلی برگزار می‌شد قرار گرفت.

کد خبر 371828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha