دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بهزاد اژدری رییس انجمن سفالگران ایران از برگزاری کلاس‌های آموزشی انجمن در ماه آتی خبر داد.

تجسمی

به گزارش مهر، بهزاد اژدری رییس انجمن سفال و سرامیک درباره برنامه های انجمن در سال جاری گفت: انجمن سفال و سرامیک فعالیت خود را در سال جاری با برپایی یک نمایشگاه حجم و چیدمان با عنوان «بر شاخ و بن» در خانه هنرمندان ایران آغاز کرد و در سال جدید برنامه های متعددی را در برنامه خود دارد.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین برنامه هایی که در سال جاری قصد داریم آن را برگزار کنیم یک همایش بزرگ و تخصصی برای آسیب شناسی سفال و سرامیک است که چندی پیش نخستین نشست تخصصی این همایش را برگزار کردیم و تا پایان سال ضمن برپایی نشست های تخصصی متعدد قصد داریم زمینه برگزاری این سینمار را فراهم کنیم.

رییس انجمن سفال و سرامیک همچنین از برگزاری سه نمایشگاه در فصل پاییز و زمستان خبر داد و گفت: قصد داریم در نیمه دوم سال جاری نمایشگاهی با حضور هنرمندان ایرانی و ترکیه ای برپا کنیم و ضمن دعوت از دو هنرمند ژاپنی و  اروپایی نمایشگاه آثار آن ها را در ایران برپا و زمینه ای برای تبادل اندیشه و شیوه کار آن ها را با هنرمندان ایرانی فراهم کنیم.

او بیان کرد: در کنار این فعالیت ها قصد داریم نمایشگاهی از آثار کاربردی سفال و سرامیک برپا کنیم. در سال های اخیر در بخـش دکوراتیو و هنــری، سفال دارای ارزش و اعتبار ویژه‌ای شده است؛ کیفیت و کمیت آثاری که در این حوزه خلق می‌شوند نسبت به ۱۰ سال گذشته بسیار افزایش پیدا کرده و این اتفاق بسیار خوشایندی در این حوزه محسوب می‌شود. خوشبختانه در بخش هنری، هنرمندان با این مقوله آشنایی بیشــتری پیدا کرده‌اند و گرایش به ایده‌هایی که در بخش ســرامیک امکان پرورش بیشتر وجود دارد.

اژدری ادامه داد: آموزش سفال و سرامیک  در سال های اخیر در جهان شرایطی را فراهم کرده تا مردم تلقی صحیح‌تری نسبت به سفال و سرامیک پیدا کنند. به‌نظر من با خلق و ارائه آثار سفالی و سرامیکی در فروشگاه‌های هنری مردم علاقه‌مند شده‌اند که از این آثار در خانه خود استفاده کنند، هرچه این آثار بیشتر به خانه‌های مردم راه یابد به‌مرور زمینه راهیابی آثار هنری سرامیکی در خانه مردم بیشتر می‌شود.

رییس انجمن سفال و سرامیک خاطر اظهار کرد: کلاس ها و کارگاه های آموزشی انجمن از ماه آتی آغاز خواهد شد و تا پایان سال ادامه خواهد داشت و در این دوره ها علاقه مندان به هنر سفال و سرامیک در هر سطحی می توانند شرکت کنند و از امکانات آموزشی انجمن بهره مند شوند.

او در بخش پایانی سخنانش گفت: سفال و سرامیک با فرهنگ و تمدن ایرانی آمیخته شده است و اگر سفال و سرامیک را از ابعاد مختلف زندگی و شهرسازی ایرانی حذف کنیم دیگر چیزی به‌جای نمی‌ماند مثلا اگر سفال و سرامیک را از بناهای اصفهان و کاشی‌کاری‌های مساجد و تکیه‌ها حذف کنیم، این شهرها و بناها ارزش خودشان را از دست می‌دهند یا اگر از موزه‌های ایران بخش سفال و سرامیک را حذف کنیم دیگر گردشگران به این موزه‌ها سر نخواهند زد.

کد خبر 371750

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha