مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ﺭﺋﯿﺲ اداره کارشناسی واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو نسبت به عوارض استفاده از دستگاه سولاریوم هشدار داد.

سولاریوم

به گزارش ایسنا، مهندس جمال تولی با ابراز تاسف از اینکه برنزه کردن به یکی از ملاک‌های زیبایی بویژه در بانوان تبدیل شده است، گفت: استفاده از دستگاه‌های سولاریوم یکی از راه‌هایی برنزه کردن است که علی رغم عوارض جدی، متاسفانه مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: استفاده از سولاریوم به دلیل وارد کردن مستقیم اشعه ماورای بنفش به بدن و افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست، حتی برای یکبار هم خطرناک است.

وی با تاکید بر اینکه عملا برنزه شدن بدون عوارض وجود ندارد، افزود: متاسفانه در بسیاری از موارد فعل اول جمله عامیانه "بکش و خوشگلم کن" دیگر ما به ازای بیرونی یافته و ماهیت چنین اقداماتی بصورت علمی زیر سوال است؛ چرا که ایجاد پیری زودرس، آسیب چشمی، تحریک و تاول زدن پوست، کاهش سطوح کلاژن و افزایش رنگدانه سازی پوست به عنوان عوارض برنزه شدن با دستگاه سولاریوم همواره در استفاده کنندگان از این دستگاه‌ها مشاهده می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی تصریح کرد: اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، استفاده از دستگاه‌های سولاریوم را ممنوع اعلام کرده است کما اینکه در اینجا هم به صراحت اعلام می‌کنیم، دستگاه‌های مذکور فاقد هرگونه مجوز جهت تولید، ورود و ترخیص بوده و تامین، نگهداشت، عرضه، مصرف و کاربری این اقلام جرم و قابل پیگیری است.

مهندس تولی با اشاره به اینکه معاونت درمان وزارت بهداشت هم در صورت مشاهده این دستگاه در مراکز درمانی با آن برخورد می‌کند، افزود: زمان بهداشت جهانی به دلیل عوارض ناخوشایند سولاریوم، قوانینی برای کنترل این پدیده تعیین کرده و بصورت جدی درباره برنزه کردن پوست هشدار داده است.

کد خبر 371640

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha