همشهری آنلاین: معاون سنجش و نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه تا اردیبهشت ماه امسال ۱۷۲ مرکز غیرفعال، شناسایی و حکم پایان همکاری داده شد، گفت: ۳۰ مرکز دیگر نیز به سبب عدم احراز شرایط لازم شناسایی شده و مجوز آنها تا قبل از مهرماه امسال لغو می شود.

به گزارش ايرنا، جواد حاتمی با اعلام اين خبر افزود: پس از روی کار آمدن مدیریت جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی، مبحث کیفیت بسیار جدی شمرده شد و سرلوحه کاری تمام مدیران قرار گرفت. بر همین اساس معاونت نظارت و سنجش در دانشگاه جامع علمی کاربردی شکل گرفت و این مرکز علمی تنها دانشگاه زیرمجموعه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است که دارای چنین معاونتی است.

معاون سنجش و نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: چهار دفتر با عنوان‌های نظارت و ارزیابی، صلاحیت‌های حرفه‌ای، آزمون و امور هماهنگی با استان‌ها در زیرمجموعه معاونت نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی فعالیت می‌کنند.

وی منطقه‌بندی مراکز در سطح کشور را از دیگر اقدامات صورت گرفته در دوران مدیریت جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی برشمرد و گفت:‌ اکنون 9 منطقه مراکز دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی در سطح کشور شکل گرفته که مزیت‌های نسبی مناطق را شناسایی و به تناسب آن برنامه‌ریزی آموزشی می‌کنند.

حاتمی در ادامه در مورد دسته‌بندی مراکز نیز توضیح داد: این کار صورت گرفته و مراکز با استانداردهای بالا با عنوان سطح یک، شاخص متوسط، سطح دو و مراکز کمتر از متوسط به عنوان دسته 3 نامگذاری شده‌اند.

وی اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با بقیه مراکزی که نتوانند شاخصه‌هایشان را به حداقل‌های لازم ارتقا بدهند، قطعی همکاری خواهد کرد.

به گفته معاون سنجش و نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی، مرحله نخست دسته‌بندی مراکز این دانشگاه انجام شده و 621 مرکز در سراسر کشور دسته‌بندی شده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه نیازمند بهسازی داده‌ها هستیم، بر همین اساس آنها را اعلام عمومی نخواهیم کرد اما بخش دوم سطح‌بندی تا آخر تیر ماه انجام خواهد شد.

حاتمی ادامه داد: البته گزارش پایلوت این 621 مرکزی که ارزیابی شده تا هفته آینده به رئیسان مراکز استان‌ها ارسال خواهد شد اما حداقل پس از یک سال پردازش و راستی‌آزمایی، اطلاعات کامل را علنی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: به طور قطع، نتایج نهایی دسته‌بندی‌های مراکز علمی کاربردی تا اردیبهشت ماه سال آینده اعلام خواهد شد تا دانشجویان آشنایی کاملی از پتانسیل‌های مراکز کسب کنند.

حاتمی در مورد اساسنامه‌های مراکز دانشگاهی نیز گفت: این اساسنامه‌ها به استان‌ها و مراکز ارائه شده تا تمامی هیات موسسان آن را تایید و امضا کنند و سپس به مرکز برگردانند.

معاون سنجش و نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: چنانچه هیات موسس مرکزی به این اساسنامه تمکین نکند همکاری خود را با آنها متوقف خواهیم کرد.

دانشگاه جامع علمی کاربردی بیش از هزار مرکز در سراسر کشور دارد که بیش از 450 هزار دانشجو در آنها مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 371629

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha